سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزان ورودی و تحریک نور در چشم رنگی ها بالاست

تولید میزان نور ورودی و تحریک آن در افراد چشم رنگی باعث تولید اشک در این افراد می شود.

دکتر عموزاده، متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  تولید میزان ورودی و تحریک نور در این افراد بیشتر از بقیه افراد است و باعث تولید اشک بیشتر می شود.

وی افزود: اگر چشم، سالم باشد مجرای اشک طبیعی است ولی اگر اشک زیاد باشد و این دو میزان یعنی با اشک و خروجی یکسان نباشد مشکل ایجاد می کند.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر چشم رنگی ها مثل بقیه چشم ها اشک ریزه داشته باشند می تواند علت اولیه، ثانویه و بیماری های دیگر باشد و فقط علت آن نور نیست.

وی تصریح کرد: در محل خروجی اشک دو سوراخ ریز وجود دارد و بعد از انجام کار اشک داخل و خارج شده و  تبخیر مي شود و در صورتیکه اشک وارد بینی شده و تبخیر نشود مشکل عفونتی و یا مشکل دیگری وجود دارد.

عمو زاده  در خصوص مشکلات اشک ریزه های مادرزادی در کودکان اظهار داشت: مجرای اشکی دارای پرده ایی است و باید این پرده بعد از تولد در جنین از بین برود ولی در بعضی ها وجود دارد و علت را باید شناسایی کرد و پس از درمان دارویی اگر جواب نداد درمان میل زدن تشخیص داده می شود و در صورتی که میل زدن هم جواب نداد باید جراحی شود.

وی در خصوص علت آب سیاه در نوزادان عنوان کرد: علت ریزش اشک در نوزادانی که به دنیا می آیند اگر یک چشمشان بزرگتر و قرینه آبی یا به رنگ سفید باشد و یا طول آن بزرگتر باشد می تواند علت آب سیاه مادرزادی باشد.

وی بیان کرد: شایع ترین ریزش اشک می تواند انسداد مجرای اشکی باشد./ح


برچسب ها: چشم رنگی ، اشک ، نور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.