سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست مرکل بار ایجاد صندوق کمک به کشورهای بحران‌زده منطقه یورو

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز پنجشنبه خواستار تشکیل صندوق های جدید برای کمک به دولت های بحران زده منطقه یورو برای تامین منابع مالی اجرای پروژه های ویژه شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری آلمان، صدر اعظم آلمان که در پارلمان آلمان و تنها چند ساعت مانده به نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل سخن می گفت از فساد مالی در یونان به شدت انتقاد کرد با این حال افزود این کشور با حسن نیت در تلاش برای تغییر است و در منطقه یورو باقی خواهد ماند.

وی با رد کردن درخواست ها برای اشتراک بدهی دولت های بحران زده جنوب اتحادیه اروپا گفت وی در عوض تشکیل صندوق های مشترک برای کمک به این کشورها را پیشنهاد می کند و اعتبار این صندوق ها باید از محل مالیت های آتی بر معاملات تامین شود.

وی گفت این صندوق ها برای تقویت اصلاحات در منطقه یورو مورد استفاده قرار خواهد گرفت و افزود کشورهای عضو اتحادیه اروپا که عضو منطقه یورو نیز نیستند نیز می توانند در این صندوق ها حضور داشته باشند.

گفتنی است سخنرانی مرکل در پارلمان این کشور در واقع همچنین شلیک تیر نخست انتخابات آتی این کشور بود چراکه پیر اشتیبروک رقیب اصلی مرکل در انتخابات بلافاصله پس از وی در پارلمان آلمان سخنرانی کرد.

مرکل همچنین در سخنرانی خود در پارلمان آلمان بر روی تلاشها برای ایجاد بانک منطقه یورو تا پیش از آغاز سال آتی میلادی، آب سرد ریخت و به جمله رییس پارلمان اروپا اشاره کرد که این پیشنهاد تا آن زمان تصویب نخواهد شد. مرکل گفت کیفیت بیش از سرعت اهمیت دارد.
برچسب ها: مرکل ، بجران ، اقتصادی ، یورو ، صندوق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.