سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علايم و راههاي تشخيص سرطان سينه

بیشترین موارد کشف سرطان سینه، با انجام خود آزمایی توسط فرد شناسایی می شود.

دکتر افسانه محمد زاده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت شناسایی علائم و شناسایی سرطان سینه در خانم ها گفت: درد سینه هنگام عادت ماهیانه یا پس از آن از علائم نگران کننده ی سرطان سینه نیست.

وی در خصوص علائم هشدار دهنده ی این سرطان گفت: وجود ترشحات از نوک سینه، تغییر رنگ پوست آن و ایجاد نمای پوست پرتقال، وجود زخم که سریع بهبود نمی یابد و ایجاد فرو رفتگی در نوک سینه که به آسانی قابل برگشت نیست، از علائم خطر احتمال ابتلا به سرطان سینه است.

** سن شروع خود آزمایی سینه

این متخصص زنان و زایمان با تاکید بر اهمیت انجام خود آزمایی سینه از سن 20 سالگی گفت: خانم ها باید از سن 20 سالگی ماهیانه پس از اتمام دوره ی قاعدگی با انجام خود آزمایی سینه، احتمال وجود هر نوع توده ی غیر عادی را بررسی کنند.

این مسئول فنی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا یاد آور شد: بیشترین موارد کشف سرطان سینه، با خود آزمایی سینه توسط فرد، شناسایی می شود.

دکتر محمدزاده در پایان بر لزوم انجام سالیانه ی ماموگرافی پس از سن 40 سالگی تاکید کرد و گفت: در افرادی که دارای سابقه ی خانوادگی ابتلا به سرطان سینه هستند، فواصل ماموگرافی باید با نظر پزشک متخصص انجام شود./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.