سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

ایجاد ۱۰رشته جدید در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی

مهدی ثقفی در مراسم جشن دانشجویان جدید الورود بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر 14 هزار دانشجو در 12 مرکز و واحد پیام نور در استان در حال تحصیل هستند.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ 

وی با بیان اینکه نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به 250 نفر است، افزود: در سال تحصیلی جدید 10 رشته جدید در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی از ایجاد هشت رشته در مقطع کارشناسی و 2 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد و گفت: در مقطع کارشناسی ارشد دو رشته ریاضی کاربردی و شیمی آلی امسال اضافه شد و هم اکنون هفت کد رشته در این مقطع فعال است.

ثقفی، ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی را 206 نفر اعلام کرد و گفت: 80 درصد پذیرفته شدگان در مرکز بیرجند پذیرش شدند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید هشت کد رشته کارشناسی شامل رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی رباتیک در مرکز بیرجند و مهندسی صنایع، علوم تربیتی، مشاوره، مدیریت صنعتی و کتابداری و اطلاع رسانی به رشته های واحدها و مراکز پیام نور خراسان جنوبی افزوده شده است.

ثقفی با بیان اینکه چهار هزار و 236 نفر در مقطع کارشناسی دانشگاه پذیرش شده اند، خاطر نشان کرد: بیشترین ظرفیت پذیرش پیام نور استان با یک هزار و 150 نفر در مرکز بیرجند است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.