سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يديعوت آحارانوت ؛

فقر فزاينده در ميان ساکنان فلسطين اشغالي

به نوشته شماره امروز روزنامه يديعوت آحارانوت در اينترنت، نابرابري اقتصادي فزاينده در جامعه اسرائيل طي چند سال گذشته هم ميزان فقر را بالا برده است و هم احتمال فقير شدن اعضاي طبقه متوسط را قوت بخشيده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، ميزان فقر در فلسطين اشغالي از سال 2000  به بعد افزايش قابل ملاحظه اي داشته است.
 اداره مرکز آمار اسرائيل روز چهارشنبه گزارش داد، حدود 31 درصد از جمعيت اسرائيل در سال 2002 با خطر فقر مواجه بودند که در مقايسه با متوسط 27 درصد در دوازده سال قبل افزايش داشته است. اين رقم در اتحاديه اروپا 16 درصد است.
اين اطلاعات که در آستانه روز بين المللي ريشه کني فقر منتشر شد، نشان مي دهد 40 درصد کودکان اسرائيلي در معرض فقر قرار دارند. اين رقم در اتحاديه اروپا بيست درصد است.
در سال2010 ، 43 درصد خانوارهاي تک والديني در اسرائيل در معرض فقر قرار داشتند که باز هم بالاتر از رقم تقريبي 37درصد در کشورهاي عضو اتحاديه اروپا است.
در حالي که در اتحاديه اروپا بين سالهاي 2000  تا 2010 تعداد خانوارهاي در معرض فقر از 26 درصد به 24 درصد تنزل پيدا کرد، اين رقم در مورد خانوارهاي تک والديني در اسرائيل طي همان دوره از 37 درصد به 43  درصد افزايش يافت.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.