سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

مصلای تاریخی مشهد مرمت مي‌شود

عملیات مرمت تزیینات وابسته به معماری مصلی تاریخی شهر مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سرپرست اداره‌کل ميراث‌فرهنگي‌، صنايع‌دستي و گردشگري خراسان رضوي با اعلام اين خبر گفت: عملیات حفاظت‌، مرمت و پاک‌سازی تزیینات معماری بنای تاریخی مصلی پایین خیابان مشهد آغاز شده که در کنار آن اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در ایوان اصلی و یکی از ایوانچه‌های پیرامون این بنای تاریخی متعلق به دوره صفویه ادامه دارد.

رجایی خراسانی اظهار داشت‌: مرمت این بنای تاریخی شامل ساماندهی کاشی‌های هفت‌رنگ و معرق با نقش‌های گل و اسلیمی‌، موتیف‌های اسلامی با رنگ‌های لاجوردی‌، فیروزه‌ای‌، مرمت تزیینات نقاشی در زیر قسمت ایوان و همچنین باز‌سازی کتیبه‌های قرآنی خواهد بود.

وی گفت‌: مرمت نمای تزیینی بنای مصلی با اعتباری بالغ بر 500 میلیون‌ریال به انجام خواهد رسید که امیدواریم این فعالیت‌های مرمتی تا اواخر آذر سال جاری به اتمام برسد.این مقام مسئول همچنین خاطر‌نشان کرد‌: هدف از مرمت و حفاظت اصولی از این بنای تاریخی‌، احیا‌ و زنده‌سازی آن است.

وی در پایان گفت‌: علاوه بر آن در مجاورت ایوان مصلی و در محوطه داخلی مکانی به‌عنوان مرکز آفرینش و پژوهش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی شماره‌دو مشهد فعال شده که در این مرکز هنرمندان به فعالیت‌های پژوهشی و خلق آثار هنری اشتغال دارند.

برچسب ها: عملیات ، مرمت ، تزیینات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.