سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

سند تحول در آموزش و پرورش مبنای تربیت انسان متعالی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سند تحول در نظام آموزش و پرورش مبنای تعالی و تکامل بشر برای رسیدن به سرمنزل مقصود سعادت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ احمد محمودزاده دیروز در گردهمایی مدیران مناطق و نواحی در اردبیل افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش‌های مختلف انجام شده در چند سال اخیر با تکمیل و تدوین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش راه و مسیر حقیقی برای تربیت یک نسل شایسته مهیا و فراهم شده که همه وظیفه داریم با تکیه بر این سند انسانی خوداتکا و شایسته در تمام مولفه‌ها تربیت کنیم.

وی گفت: در همین راستا کارهای خوب و ارزشمندی در سطح استان و با محوریت امور آموزشی و پرورشی، تقویت نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات و فضاهای آموزشی صورت گرفته و همچنان رشد و بالندگی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

محمودزاده یکی از بحث‌های جدی در کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش را توسعه و رونق دادن مدارس خاص در سطح استان اعلام کرد و افزود: ما به همت مدیران و معلمان استان در حال تحقق یکی از برنامه‌های کلیدی با سیاست‌گذاری کیفیت‌بخشی نظام تعلیم و تربیت آن هم با توسعه مدارس خاص در سطح استان هستیم که در این زمینه حرکت‌های خوبی صورت گرفته و یک جهش دو برابری را در ایجاد فضاهای آموزشی و جذب دانشجو شاهد هستیم.

وی از دیگر مزایای سند تحول بنیادین را ساماندهی فضاهای آموزشی و تک نوبته شدن مدارس در بهتر برگزار شدن کلاس‌های درسی توصیف کرد و گفت: ما تا دو سال آینده برنامه‌ریزی مدونی را تدارک دیدیم تا 100 درصد مدارس این استان تک نوبته اداره شده و اگر امروز 8 درصد مدارس استان به صورت چرخشی و در دو شیفت صبح و ظهر اداره می‌شود به دلیل کمبود فضاست که مشکلات مربوط به این امر نیز به تدریج در حال برطرف شدن است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه هفته پیوند اولیا و مربیان را گرامی داشت و افزود: یکی از شاهکارهای سند تحول بنیادین تحکیم نظام خانواده در کنار نظام آموزش و پرورش است که می‌تواند بسیاری از نارسایی‌های تربیتی و آموزشی را برطرف کند./س 

برچسب ها: اردبیل ، سند ، تحول ، بنیادین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.