سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

تولید بیش از 380 هزار تن كود شيميايي در پتروشيمي خراسان

رئيس سازمان صنعت ،معدن و تجارت خراسان شمالي مستقر در بجنورد، گفت: در نيمه نخست امسال 385 هزار تن كود شيميايي در اين واحد صنعتي توليد شد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، سيد ابراهيم حسيني اظهار كرد: در سال جاري 221 هزار تن كود اوره، 155 هزار تن آمونياك و 9 هزار تن نيز كريستال ملامين در مجتمع پتروشيمي خراسان توليد شده است.

ویي اضافه كرد: با وجود تعطيلي 27 روزه فعاليت اين واحد صنعتي براي تعميرات اساسي، مجتمع پتروشيمي خراسان موفق شد تا به 98 درصد از ظرفيت اسمي پيش بيني شده خود براي نيمه نخست سال 91 برسدبه گفته وي مجتمع پتروشيمي در نيمه نخست سال جاري موفق شده تا توليدات خود را 17 درصد نسبت به برنامه پيش بيني شده افزايش دهد.

رئيس سازمان صنعت ،معدن و تجارت خراسان شمالي گفت: در اين مدت 168 هزار تن اوره و 7/7 هزار تن محصول كريستال ملامين توليدي اين مجتمع به خارج از كشور صادر شده است.

حسيني گفت: با وجود تحريم، ميزان صادرات محصولات پتروشيمي در سال جاري به نسبت مشابه سال قبل حدود هفت درصد رشد داشته است.

براساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي در نيمه نخست سال جاري 67 ميليون دلار كالا از اين استان به خارج از كشور صادر شده كه 70 درصد از درآمد صادراتي استان را محصولات پتروشينمي خراسان تشكيل مي دهد.

سال گذشته مجتمع پتروشيمي خراسان در بجنورد 155 ميليون دلار از محصولات خود را به خارج از كشور صادر كرده بود.مجتمع پتروشيمي خراسان مستقر در بجنورد در سال 72 به بهره برداري رسيده است./س

برچسب ها: تولید ، کود ، شیمیایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.