سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي نژاد در ديدار امير كويت:

دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه بايد با تدبير مانع اختلاف افكني دشمنان شوند

رئيس‌جمهور با بيان اينكه مشكل كشورهاي منطقه بايد توسط خود آنان و بدون دخالت‌هاي خارجي حل فصل شود، تصريح كرد: دشمنان خواهان تشديد اختلافات و درگيري‌ها در منطقه هستند و دولت‌ها و ملت‌ها بايد با تدبير و حكمت مانع از اين كار شوند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رياست جمهوري؛ محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشيه اجلاس سران مجمع همكاري‌هاي آسيايي، در ديدار "شيخ صباح الاحمد الجابر الصباح" امير كويت اظهار داشت: راهي جز همكاري و مشاركت براي حل مشكلات پيش‌رو و ايجاد جهاني بهتر و زيباتر در برابر ملت‌ها و كشورها وجود ندارد.

وي گفت: منابع و ثروت‌هاي مادي، فرهنگي و انساني فراواني در آسيا وجود دارد و با استفاده از آنها و با همبستگي و همگرايي مي‌توان اقدامات بسيار خوبي در راستاي گسترش مناسبات و روابط متقابل انجام داد و مطمئناً حركت در اين مسير، فرصت‌ها را براي سوء استفاده از دشمنان مي‌گيرد.

احمدي‌نژاد در ادامه با تأكيد بر لزوم تقويت بيش از پيش روابط دوجانبه ايران و كويت اظهار داشت: مناسبات دو كشور همواره خوب و برادرانه بوده است، البته اينگونه روابط برادرانه، دشمنان زيادي هم دارد و همواره عده‌اي با اختلاف افكني بدنبال بهره‌برداري‌هاي سوء خود هستند.

رئيس‌جمهور تأكيد كرد: راهي جز تعاون و همكاري براي پيشرفت، صلح و امنيت وجود ندارد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه مستكبران تلاش‌هاي زيادي براي برهم زدن اوضاع در منطقه دارند، گفت: البته هيچ‌جاي نگراني وجود ندارد چرا كه دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه با گسترش همكاري‌هاي برادرانه خود خواهند توانست بر اين توطئه‌ها غلبه كنند.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: هيچ قدرتي نمي‌تواند مانع از مراودات و دوستي ميان جمهوري اسلامي ايران و كويت شود.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه امنيت منطقه و خليج فارس براي جمهوري اسلامي ايران از اهميت بالايي برخوردار است، گفت: ايران خواهان امنيت براي همگان بوده و معتقد است كه دستيابي به اين هدف با مشاركت همه كشورهاي منطقه محقق خواهد شد.

رئيس‌جمهور افزود: همه بايد تلاش كنند تا بجاي تنش و درگيري تفاهم و همدلي ايجاد شود، چرا كه دنيا را با برادري، حكمت و تدبير بهتر مي توان اداره كرد.

وي همچنين اظهار اميدواري كرد، تا اين اجلاس ثمرات خوبي براي گسترش همكاري‌ها ميان كشورهاي آسيايي داشته باشد.

امير كويت نيز در اين ديدار با اشاره به روابط خوب و سازنده جمهوري اسلامي ايران و كويت گفت: جمهوري اسلامي ايران قدرت و توانايي‌هاي بسيار زيادي دارد و كويت خواهان گسترش روابط خود در تمام زمينه‌ها با ايران است.

وي همچنين ضمن تقدير از حضور جمهوري اسلامي ايران در اجلاس سران مجمع همكاري‌هاي آسيايي اظهار داشت: آسيا سرشار از خير و بركت است و اوضاع جهاني اين فرصت را فراهم مي‌كند كه همكاري ميان كشورهاي آسيايي روز به روز رشد و پيشرفت داشته باشد.

انتهاي پيام/ش3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.