سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بيانيه 7200 نفر از اساتيد دانشگاه‌ها مطرح شد

تحريم شبکه‌هاي برون مرزي نشانه هراس غرب از ايران است

7200 نفر از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در محكوميت اقدام كشورهاي اروپايي در تحريم شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما جمهوري اسلامي ايران بيانيه‌اي را منتشر كردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، هفت هزار و 200 نفر از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ضمن محكوميت اقدام اخير كشورهاي اروپايي در تحريم شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما جمهوري اسلامي ايران بيانيه‌اي را منتشر كرد.
 
متن بيانيه بدين شرح است:
 
كشورهای اروپایی مدعی آزادی­ جریان آزاد اطلاعات و حق آزادی بیان، در دور جدید تحریم­های یک­جانبه خود شبکه­های برون­مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در رأس آنها شبکه‌های «العالم» و «پرسی تی وی» قرار دارند برخلاف تمام موازین حقوقی و بین­المللی از روی ماهواره­ «هاتبرد» حذف کردند. بدون هیچ­گونه تردیدی این اقدام انفعالی دولت­های غربی که با همراهی دول مرتجع عربی توأمان است از یک سو ناشی از عمق کینه و عداوت آنها با جمهوری اسلامی ایران است و از سوی دیگر آنها نگران آگاهی شهروندان خود از واقعیت­های روندها و رویدادهای عرصه منطقه­ای و بین­المللی هستند  . 

دولت‌هاي اروپایی در طول دهه‌های اخیر با راه­اندازی اختاپوس رسانه­ای و بهره­گیری از قدرت سیاسی و نظامی خود تلاش كرده‌اند تا جریان اطلاعات را در راستای منافع مادی و حیات سیاسی خود در عرصه بین­المللی هماهنگ کنند.

آنها در طول سالیان متمادی با دیکتاتوری خبری، اذهان عمومی جهان را به انحراف ­کشیده تا در پرتو آن، همچنان به غارت منابع استراتژیک دیگر ملت­ها و تحمیل اراده سیاسی خود بر دیگر کشورها استمرار بخشند. اما اینک که خود را در مقابل شبکه­های قدرتمند خبری واقع گوی جمهوری اسلامی مشاهده می­کنند، به جای یک رقابت سالم، به قطع ارتباط این شبکه­ها با شهروندان خود روی آورده­اند. به راستی غرب و مجامع عرب از چه واهمه دارند؟ چرا آنها تلاش می­کنند واقعیت­های تحولات بین­المللی به شهروندانشان منعکس نشود؟

آنها که در شرایط فعلی با بیش از 1000 شبکه که بیشتر آنها دارای محتوای ضداخلاقی، مستهجن، ضدانسانی و ضد فرهنگ بشری و ارزش­های دینی است در فضای جمهوری اسلامی ایران فعال هستند چرا از ارتباط چند شبکه رسانه ای ایران با افکار عمومی جهان واهمه دارند؟

اقدام کشورهای غربی که با همراهی و پشتیبانی برخی از دول در مرتجع و دیکتاتور برخی از کشورهای عربی انجام می­گیرد گویای این نکته مهم و کلیدی است که شبکه­های برون­مرزی العالم، پرس تی وی، سحر، قدس و ... جمهوری اسلامی ایران سیاست­ها و هدف­های راهبردی آنها را در میان افکار عمومی به چالش کشانده و دروغگویی و ریاکاری رسانه­های خبری آنها را افشا نموده است. آنچه مسلم است این است که در پیچ تاریخی تحولات منطقه و در حوزه بیداری اسلامی غرب آسیا، شمال آفریقا و ناحیه خلیج­فارس جبهه دیکتاتوری رسانه­های غربی و عربی در مصاف با جبهه رسانه­های آزاد جمهوری اسلامی ایران تاب مقاومت نیاورده و به جای ادامه نبرد با بهره­گیری از دیگر امکانات به قطع ارتباط شبکه­های خبری ایران با افکار عمومی جهان روی  آورده‌اند.

مشکل دیکتاتوری خبری دول غربی و عربی این است که شبکه­های رسانه­ای ایرانی در قلب حوادث حضور دارند و واقعیت­ها را منعکس می­کنند. آنها از اینکه واقعیت­های مربوط به تحولات سوریه و بحرین و دیگر مناطق جهان به افکار عمومی جهان مخابره می­شوند عصبانی هستند و آن را مغایر منافع راهبردی حیات سیاسی و استمرار هژمونی نظامی و امنیتی خود می­دانند.

با توجه به آنچه بیان شد تأکید می­شود:

1ـ اقدام دول غربی اروپایی در قطع ارتباط شبکه­های ایرانی با جامعه بشری به خصوص افکار عمومی کشورهای اسلامی و شهروندان مسلمان در کشورهای اروپایی، اقدامی ضد آزادی بیان و مغایر تبادل آزادی افکار و اطلاعات در عرصه بین­المللی است و این اقدام ضمن محکوم بودن، از لحاظ حقوقی قابل پی­گیری است.

2ـ از مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دستگاه سیاست خارجی کشور می‌خواهیم قاطعانه و بدون هیچ­گونه اغماضی به دفاع از حق آزادی جامعه بشری به «دانستن» واقعیت­های روندها و رویدادهای بین­المللی، علیه اقدام ضدحقوق بشری غربی اقامه دعوا نمایند و تا پی­گیری نتایج آن از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

3ـ از مسئولان کلان دستگاه­های فرهنگی کشور می­خواهیم عزم خود برای راه­اندازی یک «ماهواره ملی» با پوشش گسترده و پردامنه در سطح جهانی جزم نمایند تا بر وابستگی ماهواره‌ای به کشورهای غربی و عربی مهر پایان زده شود.

4ـ کشورهای انحصارگرای غربی و سران دول عربی بدانند که با قطع ارتباط شبکه­های خبری ایران با افکار عمومی منطقه، نمی­توانند همچنان شهروندان خود را در عالم بی­خبری نگه دارند و آنها در آینده­ای نزدیک از جنایت­ها و خیانت­های بیشمار حقوق بشری آنها مطلع خواهند شد.   
 
جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور
انتهاي پيام/                                                        
برچسب ها: ایران ، دشمنان ، افکار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.