سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوریگامی های شگفت انگیز +تصاویر

اوریگامی به هنر تا کردن کاغذ می گویند که اصلیتی ژاپنی دارد ولی محبوبیتش به ژاپن محدود نمی شود و در سراسر دنیا از آن به عنوان یک هنر نام برده می شود.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، هنر اوریگامی در دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد و افراد بسیاری با کمک آن نامشان را وارد کتاب رکوردهای گینس کرده اند. برخی نیز تنها مجسمه های زیبا به کمک کاغذ درست کرده اند.

"سرگی تاراسوو" یک معلم مدرسه در روستای "Tigritskoe" روسیه است اما هنر اصلی او ایجاد مجسمه های کاغذی است و تا به حال آثار بسیار زیادی را از خود به جای گذاشته است.


این معلم 42 ساله دست به اقدامی جالب زده و با استفاده از هنر خود و همچنین با تا کردن بیش از 10 هزار کاغذ A4 "کلیسای سنت ریحان" مسکو را بازسازی کرد. این مجسمه کاغذی 1.5 متر ارتفاع دارد و نزدیک به یکسال برای تکمیل آن زمان صرف شده است.

نکته جالب در مورد این مجسمه بسیار زیبا و منحصر به فرد این است که او هیچ طرحی برای اینکار نداشته است و تنها از روی ذهن خود 60 هزار اوریگامی کوچک را ایجاد کرد و ان ها در کنار هم قرار داد.


او می گوید: این هنر ژاپنی بسیار زیبا است و در کنار این زیبایی بسیار سخت است، همچنین او اعتقاد دارد این کار می تواند ذهن کودکان را باز کند و به همین علت آموزش آن را به دانش آموزانش آغاز کرده است.

"سرگی" به غیر از ساخت این کلیسا کارهای دیگری نیز انجام داده است که از میان آن ها می توان به "کلیسای جامع Minusinsk " اشاره کرد که برای ساخت آن 6 ماه وقت صرف شده است. او در آینده قصد دارد میدان سرخ و همچنین کاخ کرملین را بازسازی کند.





تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
وایییییی عالیییی
شاه قاجی
۱۹:۵۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۱
هر کسی از بهر کاری زاده شد
هرآن کو عشق رانیکو نداند
اسیر عشق را دیوانه خواند
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۱
خیلی قشنگ ودرعین حال سخت است
RASOUL
۱۱:۵۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۱
BA MAGHZ KOCHEKI KE JAPONIA DARAN KAR GHASHANGI ANJAM DADE
phln
۱۱:۵۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۱
این که چیزی نیست.منم بلدم
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
حتما نفسش از جای گرم در میاد!!
نیلا
۱۵:۰۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
دمش گرم خیلی استعداد داره ژاپنیه دیگه
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
نیلا جان دقت کن این آقا سالها وقت گذاشته این ثمر صبر ووقت گذاشتنشه شما حوصله نداری مطلبودرست بخونی نوشته اوریگامی هنر ژاپنیه ولی آقای سرگی تاراسوو معلم مدرسه ای روستایی در روسیه هست!! دقت کن جانک دقت کن!
حسین
۰۸:۴۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۱
ژاپنی نیست .روسی دوست من.ما دقت نمی کنیم که کار خاصی نمی تونیم انجان بدیم.
یه فرشته
۱۱:۰۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
چه کار سختی
اما قشنگه