سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ هم پايان رسوايي هاي مجري بي بي سي نبود !

رسوايي اخلاقي جيمي ساويل مجري سابق بي بي سي به رغم مرگ وي به طور دايم در حال گسترش است.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پرس تي وي ؛ اين مجري با سابقه بي بي سي که به طور تقريبي چهل ميليون پوند براي بنگاههاي خيريه جمع آوري کرده بود، زماني که وي اکتبر سال گذشته جان خود را از دست داد خاطرات وي به شدت مورد تحسين رسانه ها بود با اين حال اکتبر امسال ميراث وي همگي بر باد رفت.

دهها زن و مرد اعلام کرده اند که مورد سوء استفاده جنسي ساويل قرار گرفته اند که جوانترين آنها هنگامي که قرباني بدرفتاري جنسي شد تنها نه سال داشت. پليس انگليس در حال حاضر در حال بررسي سيصد و چهل مورد از رسواييهاي اخلاقي ساويل در سراسر انگليس است که طي شش دهه اخير روي داده است.

در حال حاضر شصت مورد از قربانيان احتمالي وي شناسايي شده اند که بسياري از آنها با انجمن ملي افرادي که در کودکي مورد بدرفتاري جنسي قرار گرفته اند، تماس برقرار کرده اند.
در حال حاضر اين انجمن با سيلي از تماسها روبرو است و شمار تماسهايي که با اين انجمن گرفته مي شود هر روز بيشتر مي شود.

پيتر ساونرز عضو انجمن ملي افرادي که در کودکي مورد تجاوز قرار گرفته اند مي گويد به طور دايم شمار افرادي که تماس مي گيرند و مدعي اند در کودکي توسط جيمي ساويل مورد حمله جنسي قرار گرفته اند در حال افزايش است. وي گفت شمار زيادي از اين تماسها به بيمارستانهايي مربوط مي شود که جيمي ساويل در آنها کار مي کرده است.

برخي از همکاران سابق ساويل نيز اعتراف کرده اند که بارها اين گونه اقدامات ساويل را به روساي خود اطلاع داده اند با اين حال روسا اين گزارشها را ناديده گرفته اند.

بي بي سي درباره اين رسوايي به سرعت واکنش نشان داده ، عذرخواهي کرده  و اعلام کرده است دو تحقيق داخلي درباره اين رسوايي آغاز کرده است. با اين حال به نظر مي رسد بي بي سي اکنون تنها در تلاش براي تحت تاثير قرار دادن عقايد عمومي است.

يک شهروند انگليسي گفت نکته وحشتناک اين رسوايي اين است که اين رسوايي با اين ابعاد مسکوت نگه داشته شده است.

قربانيان اين رسوايي چندين دهه صبر کردند تا بتوانند به طور علني در اين باره سخن بگويند و اين حمله تاثير بسيار عميقي بر زندگي آنها داشته است.پيتر ساونسرز گفت پيامدهاي بدرفتاري جنسي در درازمدت بر روي افراد بسيار مخرب است چراکه يکي از درمانهايي که براي کاهش بار رواني اين گونه بدرفتاريها پيشنهاد مي شود صحبت کردن در اين باره است.

جيمي ساول در حال حاضر هيچ چيزي از اين رسوايي را نمي شنود و دستگاه قضايي انگليس نمي تواند برضد وي هيچ اتهامي مطرح کند. با اين حال اگر اين تحقيقات گريبانگير ديگر شخصيت ها نيز شود، آنها بايد در دادگاه حاضر شوند.

اين رسوايي به طور دايم با افشاي شواهد و مدارک بيشتر گسترش مي يابد با اين حال اکنون اين رسوايي متمرکز بر بي بي سي است. اين سئوال که آيا روساي بي بي سي از اين رسوايي آگاهي داشته و به عمد آنرا پنهان کرده اند، بي بي سي را با پيامدهاي احتمالي بسيار شديدي روبرو کرده است.

برچسب ها: بی بی سی ، رسوایی ، ساویل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.