سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفير عربستان در انگليس: دخالت در بحرين به خودمان ربط دارد

سفیر سعودی در لندن با انتقاد از مسائل مطرح شده در مجلس عوام انگلیس در خصوص اعزام نیرو به بحرین، مدعی شد نقش کشورش در بحرین مسأله ای داخلی است و فقط به کشورهای شورای همکاری مربوط می شود.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه العالم، "محمد بن نواف بن عبدالعزیز" گفت: عربستان سعودی دخالت هیچ کشور دیگری را در مسائل داخلی خود نمی پذیرد، و ما به مسائل مطرح شده در انگلیس کاری نداریم و در کار آنها دخالت نمی کنیم، ولی در مقابل ما نیز دخالت دیگران در امور داخلی خود را نمی پذیریم.

وی افزود، عربستان سعودی واکنش به اقدام پارلمان انگلیس را در مطرح کردن نام این کشور بدون توجه به هنجارهای متعارفی که در روابط بین کشورها حاکم است، برای خود محفوظ می داند.

محمد بن نواف ادامه داد: عربستان سعودی نیروهای نظامی خود را با توجه به دیدگاه خود در خصوص ضرورت افزایش تدابیر امنیتی در بحرین به این کشور اعزام کرد.

رژیم سعودی پس از آغاز خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین در 14 فوریه 2011 و متزلزل شدن تاج و تخت رژیم آل خلیفه به دلیل سرکوب خشونت آمیز مردم، نیروهای نظامی خود را در قالب سپر جزیره به بحرین اعزام کرد.

این نیروها با پشتیبانی از نظامیان رژیم آل خلیفه، دست به جنایتهای متعددی زده و شهروندان بسیاری را به خاک و خون کشیدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.