سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك منتقد سينما؛

"من همسرش هستم" تصاويري تلخ و سياه از روابط خانوادگي ارائه مي دهد

فيلم سينمايي "من همسرش هستم" فيلم سطحي خانوادگي و اجتماعي است كه تصاويري تلخ و سياه از روابط خانوادگي سوخته شده ي زناشويي دارد.

جبار آذين، منتقد در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران ؛در خصوص فيلم سينمايي "من همسرش هستم" ساخته "مصطفي شاسيسته"؛ گفت: "من همسرش هستم" اولين ساخته ي"مصطفي شايسته" در مقام كارگردان يك فيلم سطحي خانوادگي اجتماعي است كه با سطحي ترين نگاه به مسائل مهم زندگي مي پردازد.
وي افزود: "من همسرش هستم" از لحاظ ساختار سينمايي بسيار متوسط و از منظر محتوايي و مضموني اثري معمولي است.
آذين ادامه داد: "من همسرش هستم" تصاويري تلخ و سياه از رابطه هاي خانوادگي سوخته شده زناشويي است كه حرف جديدي براي گفتن ندارد.
اين منتقد عنوان كرد: در اين فيلم مضامين كليشه اي عشق ممنوع و خيانت رايج امروزه، اين بار به روايت "شايسته" نقل مي شود.
آذين اظهار داشت: اين فيلم به لحاظ فيلم نامه و كارگرداني اثر متفاوت و شاخصي محسوب نمي شود و تنها يك تجربه ي سينمايي جديد براي فيلمساز در عرصه ي اجتماعي است.
وي تصريح كرد: اين فيلمسازان و سينما گران ما هنوز با ويژگي ها و شاخص هاي سينمايي اجتماعي آشنا نيستند و به جاي ارائه تحليل و آسيب شناسي معضلات جامعه فقط به ارائه تلخ و سياه داستان واره هايي مي پردازند كه خود با مضامين آن به صورت حرفه اي آشنا نيستند.
وي در اين باره افزود: به همين دليل آثار آنها يا منفي و يا از آن سو به صورت خوشبينانه توليد مي شود در صورتي كه نگاه درست به جنبه هاي مثبت و منفي زندگي از زاويه بررسي تكاملي انسان ها، موضوع اصلي سينماي اجتماعي است.
آذين بيان كرد: "من همسرش هستم" حاوي بازي هاي معمولي، شخصيتهاي ضعيف، حوادث خام و پردخته شده است و تنها امتياز آن فيلم برداري خوب و ديني "محمود كلاري" است.
آذين خاطر نشان كرد: اين فيلم شايد تجربه جديدي براي "شايسته" باشد اما جايگاه مهمي در توليدات سينمايي به خود اختصاص نمي دهد./ص
برچسب ها: فیلم ، عشق ، خیانت ، تلویزیون ، سریال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.