سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

افسردگی یک تهدید جهانی/ افسردگی گریبانگیر20تا 25 درصد مردم جهان است

با توجه به شعار بهداشت روان سال 91 افسردگی یک تهدید جهانی است که در همین راستا سمیناری در بیرجند برگزار شد

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پیش از ظهر امروز در این سمینار با اشاره به اینکه افسردگی بحرانی جهانی است افزود : 20 تا 25 درصد از جمعیت کشور دچار علائم افسردگی هستند.

دکتر اسماعیلی افسردگی را یک حالت خلقی مداوم و مستمر دانست که درآن آحساس غمگینی ،نا امیدی،بی حوصلگی،احساس تنهایی برای مدت ها باقی می ماند.

وی از جمله اختلالات افسردگی را خواب بیش از حد یا کم خوابی ، کاهش اشتها،ازدیاد وزن و کاهش میل جنسی ،عدم لذت از زندگی ،کاهش انرژی فردی ، خستگی زودرس در محیط کار عنوان کرد وافزود : در بعضی از بیماران افسرده مشکلات گوارشی، درد قفسه سینه، سر درد، و کمر درد، مشاهده می شود.

معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افسردگی در کودکان را به صورت ترس از مدرسه،فرار از مدرسه، شب ادراری دانست و گفت : افسردگی در مجرد ها بیشتر از متاهلین دیده می شود .

مسئول واحد بهداشت روان مرکز بهداشت استان نیز در این سمینار گفت: 350 میلیون نفر در سطح جهان گرفتار افسردگی هستند.

دکتر کاظمی افزود : برای درمان افسردگی از دارو درمانی و روان درمانی استفاده کرد و گفت رابطه معنویت با زندگی با ید معنا دار شود تا فرد احساس سردرگمی در زندگی نداشته باشد و با آرامش زندگی کند./س

برچسب ها: افسردگی ، تهدید ، جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.