سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگيري نامزد انتخابات رياست جمهوري در آمريکا

نامزد انتخابات رياست جمهوري از سوي يکي از احزاب کوچک اين کشور به دست نيروهاي پليس در آمريکا دستگير شد.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه راشا تودي ؛ نامزد رياست جمهوري از سوي حزب سبز آمريکا در بيرون محل برگزاري دومين مناظره تلويزيوني ميان باراک اوباما و ميت رامني، نامزدهاي دو حزب بزرگ دمکرات و جمهوريخواه براي رياست جمهوري آمريکا گفت، رسانه هاي آمريکايي تصميم گرفتند به اين مسئله ي مهم، پوشش خبري ندهند.

وي گفت، با وجود تمام تحليل هايي که در رسانه هاي آمريکايي درباره نحوه ايستادن، نشستن، نگاه کردن و صحبت کردن اين دو نامزد، به طور کاملاً گسترده ارائه مي شود، اين رسانه ها هيچ اشاره اي به نامزد دستگير شده در بيرون ساختمان محل برگزاري مناظره نکردند.

چيچيکيان افزود، اصولاً اکثر آمريکايي ها حتي از وجود نامزدهاي ديگر انتخاباتي به غير از نامزدهاي دو حزب بزرگ و مطرح اين کشور، خبر هم ندارند! جيل استاين به همراه نامزد معاونتش در برابر محل برگزاري مناظره ميان اوباما و رامني حضور يافت تا به اين مسئله که دو حزب بزرگ آمريکا ساير نامزدهاي انتخاباتي را از شرکت در مناظرات زنده تلويزيوني محروم مي کنند، اعتراض کند.

وي گفت، شرکت هاي بزرگ و ذينفع آمريکايي هيچ علاقه اي به مطرح شدن نامزدهاي مستقل در انتخابات آمريکا ندارند و يک درصدِ ثروتمندِ جامعه تلاش مي کنند که مبارزات انتخابات رياست جمهوري آمريکا را صرفاً به مسابقه ميان دو اسب (و نه چند اسب) محدود کنند.

وي افزود، اين جنگي رواني است که با استفاده از آن مي خواهند مردم آمريکا را قانع کنند که هيچ گزينه اي جز دو نامزدي که اکثر مواضع شان شبيه يکديگر است، در اختيار ندارند. اين مسئله به نحوي طراحي شده تا هرگونه مخالفت سياسي در اين کشور حذف شود.

اين بيشتر شبيه به برخي از حکومت هاي ديکتاتوري است که ما همواره به آنان انتقاد مي کنيم و مي گوييم سامانه سياسي و انتخاباتي تقلبي و دستکاري شده دارند. سامانه سياسي و انتخاباتي آمريکا نيز به انحاء پيچيده و مختلفي که البته بسيار ساده نيست، دستکاري شده و تقلبي است و نامزدهاي مستقل هيچ شانسي براي پيروزي يا مطرح شدن نقطه نظراتشان براي مردم آمريکا ندارند.

نيروهاي پليس آمريکا به جيل استاين و معاونش دستور داد اين محل را ترک کنند، اما وي و هوادارنش که ايستاده بودند، سرجاي خود نشستند و حضور در اين مکان عمومي را حق خود دانستند. با اين وجود پليس آمريکا وي را به اتهام مسدود کردن ترافيک، بازداشت کرد. رسانه هاي آمريکايي به اين خبر مهم بي اعتناييِ کامل نشان دادند.

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات ، نامزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.