سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر جنجالي يك وزير فرانسوي با جت

سفر يکي از وزيران فرانسوي به آفريقا با هواپيماي جت دولتي و هزينه بالاي اين سفر در محافل سياسي فرانسه جنجال فراواني به پا کرده است.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه كانار آنشنه، يمينا بن گي گي وزير امور کشورهاي فرانسوي زبان با يک فروند جت فالکون دولتي به گوما در جمهوري دموکراتيک کنگو سفر و از يکي از اردوگاههاي پناهجويان در نزديکي پايتخت بازديد کرد.

اين سفر جنجال برانگيز شده است.

 روزنامه کانار آنشنه هفته گذشته نوشت هزينه اين سفر صد و چهل هزار يورو بوده است. اين مغاير سياستهاي اخلاقي است که  فرانسوا اولاند رئيس جمهور کنوني مدافع آن است.

 اين روزنامه نوشته بود اين وزير مي توانست از هواپيمايي مسافري براي اين سفر استفاده کند.

نخست وزيري فرانسه اعلام کرد به دلايل امنيتي ، بن گي گي نمي توانست با هواپيمايي ديگري به کنگو سفر کند. دفتر نخست وزيري همچنين خاطر نشان کرده است هزينه سفر بين پاريس و گوما و کينشاسا 140 هزار يورو نبوده بلکه 88 هزار يورو بوده است.

يمينا بن گي گي در واکنش به اين اعتراضها گفت :« هنگام وزيران مرد در مناطق جنگي نظير افغانستان و عراق و سوريه و حتي اردن حضور مي يابند،  عنوان مي شود سفر آنها با هواپيماي نظامي صورت گرفته است اما هنگامي که وزيري زن چنين پروازي مي کند، عنوان مي شود اين پرواز با جت دولتي صورت گرفته است.»

اين مسئله حساسيتهاي زيادي ايجاد کرده است. درماه مارس دوهزار و ده الن ژويانده وزير مشاور در امور همکاريها در دولت نيکلا سارکوزي به علت پرواز با جت خصوصي به مارتينيک با هزينه دولتي به ارزش 116 هزار يورو مجبور به استعفا شده بود.

برچسب ها: جت ، وزیر ، فرانسوی ، هواپیما ، کنگو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.