سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتصاب خبرنگاران و رسانه هاي دولتي در تونس

روزنامه نگاران و خبرنگاران تونسي براي محکوم کردن فشارهايي که مي گويند از سوي دولت متحمل مي شوند اعتصاب کردند و راديوها، تلويزيون‌ها و پايگاه هاي اينترنتي اطلاع رساني خصوصي و دولتي نيز فعاليت خود را به حداقل رساندند.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ مسئولان خبري رسانه هاي دولتي از ماه ها پيش حکومت را به تلاش براي تحت کنترل درآوردن رويکرد خبري اين رسانه‌ها به ويژه با انتصاب مسئولان نزديک به دولت متهم مي کنند.

راديو دولتي تونس در صفحه اول پايگاه اينترنتي‌اش، روباني مشکي روي لوگو خود قرار دارد و شعار "اعتصاب عمومي خبرنگاران: آزادي مطبوعات و حقوق شهرونديگ را منتشر کرد.

خبرگزاري دولتي تونس "تاپ" نيز پيامي خطاب به کاربرانش منتشر کرد مبني بر اينکه فعاليت خود را به حداقل رسانده و تنها رويدادهاي خيلي فوري را پوشش خواهد داد.گروه مطبوعاتي دار الصباح نيزکه از ماه اوت و با انتصاب يک مدير جنجال برانگيز به نام لطفي التواتي اين جنبش اعتراضي را رهبري مي کند،‌ اعتصاب کرده است.

لو تان، روزنامه فرانسه زبان اين گروه، در نسخه امروز خود که در واقع روز سه شنبه تدوين شده، اعلام کرد اين اعتصاب پيامي بسيار صريح خطاب به مسئولان حکومتي است.روزنامه نگاران و خبرنگاران تونسي همچنين قرار است حدود ساعت دوازده به وقت گرينويچ تجمع کنند.

دولت تونس بارها از اينکه اتحاديه ملي خبرنگاران تونس اين اعتصاب را لغو نکرده است، ابراز تأسف و تلاش براي محدود کردن آزادي بيان را تکذيب کرد.مقامات تونس تأکيد مي کنند تلاش دارند رسانه ها را از هواداران رژيم مخلوع زين العابدين بن علي که در نتيجه انقلاب مردمي در ژانويه دو هزار و يازده سرنگون شد، پاکسازي کنند.
برچسب ها: تونس ، اعتصاب ، رسانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.