سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش كشورهاي غربي براي برگزاري كنفرانس گفتگوي ملي فراگير در يمن

منابع ديپلماتيک غربي در صنعا از تلاشها و تحرکات فشرده کشورهاي غربي براي تشکيل کنفرانس گفتگوي ملي فراگير يمن در نوامبر آينده خبر دادند .

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه الخليج امارات، بر اساس طرح پيشنهادي شوراي همکاري خليج فارس براي حل بحران يمن ، کنفرانس گفتگوي ملي با حضور نمايندگان  همه احزاب و گروههاي يمن بايد در ماه نوامبر آينده در صنعا  برگزار شود .

روزنامه  الخليج امارات به نقل از منابع ناشناس گزارش داد جمال بن عمر نماينده ويژه بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد رايزني هاي فشرده خود را برخي از احزاب و گروههاي مخالف يمن با هدف برگزاري به موقع کنفرانس گفتگوي ملي فراگير آغاز کرده است .

به نوشته اين روزنامه اماراتي ، جمال بن عمر که چند روز پيش وارد صنعا شد ، گفتگوهايش را با رهبران ارشد جنبش  جدايي طلب جنوب يمن که از احزاب  اصلي مخالف به شمار مي رود، آغاز کرد تا آنان را متقاعده سازد در کنفرانس گفتگوي ملي يمن مشارکت فعال داشته باشد .

منابع ناشناس به روزنامه الخليج گفتند  در همين راستا سفراي برخي از کشورهاي خارجي در صنعا  از جمله ترکيه و روسيه نيز سرگرم گفتگو و رايزني با احزاب و گروههاي يمني هستند تا شرايط مناسب را براي برگزاري کنفرانس گفتگوي ملي  فراهم کنند .

 اين منابع تاکيدکردند سفراي کشورهاي عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل و برخي طرفهاي خارجي که نقش اصلي در ارايه  طرح شوراي همکاري خليج فارس در يمن  داشتند ، توافق کردند با گروههاي يمني مخالف برگزاري کنفرانس گفتگوي ملي در ماه نوامبر آينده با قاطعيت برخورد کنند.

 بر اساس طرح پيشنهادي شوراي همکاري خليج فارس ، علي عبد الله صالح رئيس جمهور يمن از قدرت کناره گيري کرد و عبد ربه منصور هادي  در يک مرحله انتقالي جانشين او شد.

بر اساس اين طرح  بايد کنفرانس گفتگوي ملي يمن بايد با حضور نمايندگان همه احزاب و گروههاي موافق و مخالف دولت يمن در ماه نوامبر برگزار شود ولي به نظر مي رسد  برخي  احزاب و جنبشهاي مخالف در روند برگزاري اين کنفرانس مانع تراشي مي کنند .

برچسب ها: یمن ، کنفرانس ، گفتگو ، ملی ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.