سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزير خارجه روسيه:

دخالت خارجي در سوريه اوضاع را پيچيده‌تر مي‌کند

معاون وزير امور خارجه و فرستاده ويژه رئيس جمهور روسيه در امور خاورميانه، تاکيد کرد دخالت نظامي خارجي در سوريه باعث پيچيده تر شدن بحران در اين کشور مي شود.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني روسيا اليوم، ميخائيل باگدانوف در گفتگو با اين شبکه تصريح کرد: روسيه از هيچ طرفي در سوريه در مقابل طرف ديگر حمايت نمي کند. ما از کنفرانس مخالفان سوري در قاهره استقبال کرديم. ما به تماسهاي خود با مخالفان سوري  ادامه مي دهيم.

وي افزود: دخالت خارجي در سوريه اوضاع اين کشور را پيچيده تر مي کند.

باگدانوف اضافه کرد: کشورهاي همسايه بر حوادث سوريه تاثير دارند. واشنگتن به دنبال بهانه اي براي فرار از مسئوليت هايش است. زمان باز شدن پرونده هاي جنايت جنگي بين المللي از جمله در ليبي فرا خواهد رسيد.

وي گفت: سوريه با تشکيل کميته مشترک با ترکيه براي نظارت بر مرزها موافقت کرد. ما پايبندي خود به طرح کوفي عنان و بيانيه نشست ژنو را به اطلاع الاخضر الابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه رسانديم.

معاون وزير امور خارجه روسيه افزود: دولت سوريه به دنبال آشتي در اين کشور است و يک وزير را براي آشتي ملي تعيين کرد. ما با فاروق الشرع در دمشق در کنار بشار اسد ديدار کرديم. ما از ديدار بين مخالفان و نظام سوريه چه در مسکو و چه در هر مکان ديگري استقبال مي کنيم. ما براي حفظ منافع همه طرفها از جمله اقليتها در سوريه تلاش مي کنيم.

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، دخالت ، نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.