سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

شهرنشینی عامل بالا رفتن سن ازدواج است

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت:‌ شهرنشینی سبب شده است تا سن ازدواج بالا برود، جوان ما امروز بعد از گرفتن مدرک دیپلم چندین سال در انتظار کنکور، سپری کردن ایام خدمت سربازی،‌ دوران دانشگاه، انتظار برای ورود به بازارکار بهترین ایام عمرش را سپری می‌کند و گاه در بی‌حوصلگی صرف از ازدواج دلزده می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت‌الاسلام سید علی موسوی دیروز در آستانه روز ملی ازدواج در همایش ازدواج آسان در اردبیل افزود: نسل امروز و جوان ما به تدریج رو به پیری می‌گذارد و مقام معظم رهبری نیز در این امر خواستار چاره‌جویی دقیق و کارشناسی شدند تا ازدیاد نسل گرفتاری‌ها و نگرانی‌های کاهش جمعیت جوان را از بین ببرد.

وی با گرامیداشت اول ذیحجه سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و دخت نبی مکرم اسلام گفت: مسئله ازدواج جوانان مسئله فرهنگی و اجتماعی است که هرگونه بی‌توجهی به آن سبب تزلزل نظام اجتماعی و استحکام بنیان مستحکم خانواده می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل افزود:‌ در مسئولیت‌پذیری جوانان امر ازدواج حیاتی و ضروری به نظر می‌رسد چرا که در سایه ازدواج آرامش روحی و روانی برقرار شده و حیات و بقا نیز تداوم می‌یابد.

موسوی با اشاره به بالا رفتن توقعات خانواده‌ها در امر ازدواج گفت:‌ امروز تشریفات و درخواست‌های سنگین از زوجین برای تشکیل خانواده بیداد می‌کند چرا که توقعات و چشم و هم چشمی سبب بالا رفتن سن ازدواج و آسیب نهاد اجتماعی خانواده می‌شود.

وی از ازدواج به عنوان نیاز فطری و طبیعی و تکمیل کننده شخصیت بشری یاد کرد و افزود:‌ تا ازدواج شکل نگیرد شخصیت افراد تکمیل نمی‌شود چرا که خداوند متعال در قرآن به صراحت اعلام کرده است که ما موجودات را زوج خلق کردیم.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل در ادامه دیگر مشکل ایجاد شده در این زمینه را مشکل روحی و روانی جوانان و ناامیدی آنها به آینده توصیف کرد و گفت: با این وضعیت اقتصادی که تامین مسکن،‌ ایجاد اشتغال و تامین هزینه‌های معاش سنگین شده است گاه جوانان ما دچار سرخوردگی واقعی می‌شوند./س 

برچسب ها: اردبیل ، سن ، ازدواج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.