سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

کیفیت تولید، رویکرد اصلی جشنواره تئاتر ماه است

دبیر نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه با اشاره به اینکه در این دوره تئاتر استان‌ها بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است گفت: رویکرد این دوره از جشنواره بر اساس حمایت از تولید آثار با کیفیت شکل گرفته است.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، رحمت امینی دبیر نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه و مدیر مرکز هنرهای نماشی حوزه هنری درباره تفاوتهای این دوره از جشنواره نسبت به گذشته گفت: نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه بر بنیاد تجربیات هشت دوره گذشته شکل گرفته است اما در این دوره تلاش کردیم رویکرد جشنواره بر تولید محوری استوار باشد.

وی ادامه داد: بنابراین همه آثار تهرانی و شهرستانی که در جشنواره امسال روی صحنه می روند به نوعی قبلا سفارش تولید از جشنواره ماه را دریافت کرده بودند. البته سفارش به معنای رایج آن ملاک نیست بلکه بیشتر در جهت تولید آثار با کیفیت مورد توجه قرار گرفته است. به این ترتیب به حوزه هنری استان‌های مختلف، سفارش تولید برای حضور در جشنواره داده شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که به برخی افراد و گروه ها سفارش تولید نمایش داده شود.

این استاد دانشگاه افزود: همه آثاری که از تهران در نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه حضور دارند قرار است بعد از جشنواره در حوزه هنری اجرای عمومی داشته باشند. آثار شهرستانی نیز یا قبل از جشنواره آثارشان را اجرا کرده اند یا بعد از جشنواره در مرکز استان کارشان را روی صحنه می برند.

امینی یادآور شد: ویژگی دوم این دوره از جشنواره تئاتر ماه جدا کردن بخش کودک و نوجوان از بخش بزرگسالان بود. که دوشنبه 24 مهر ساعت 10 صبح اختتامیه این بخش برگزار شد و در این دوره تلاش شده بیشتر نقاط قوت، زیبایی شناسی و مفهوم همه آثار به خصوص نمایش‌های کودک مد نظر قرار گرفته شود.

وی تاکید کرد: امسال سختگیری ها از نظر کیفی بیشتر بوده است. اگر توجه کنید در بخش کودک کمتر از10 اثر پذیرفته شده است و این نشان دهنده رویکرد جشنواره به کیفیت آثار به جای کمیت است. ادعا نداریم آثاری که در جشنواره روی صحنه می روند عالی هستند اما اعلام می کنیم که همین آثار نیز با سختگیری و دقت نظر ویژه ای انتخاب شده اند.

وی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره سراسری تئاتر ماه تلاش شده توجه ویژه ای به تئاتر استانها شود. و در جدول برنامه ها هم درصد بیشتری به تئاتر استانها اختصاص یافته است. همچنین برگزاری کارگاه های تئاتر نیز یکی دیگر از برنامه های این دوره بوده که تلاش شده در این کارگاه ها شاخصه های تئاتر کارگاهی به شرکت کنندگان ارائه شود.

نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه از 22 تا 29 مهرماه در تماشاخانه های حوزه هنری و محوطه خانه هنرمندان برگزار می شود./س

برچسب ها: کیفیت ، تئاتر ، ماه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.