سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

نشست کارساز مجمع نمایندگان و استاندار با معاون اول رئیس جمهور

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل از نشست کارساز مجمع نمایندگان استان اردبیل و استاندار با معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکلات استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین پیرمؤذن گفت: به اتفاق استاندار اردبیل و عموم اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس نهم با رحیمی معاون اول رئیس جمهور در اتاق کاری جلسه داشتیم که در این جلسه نمایندگان استان و استاندار اردبیل مزیت‌های مستعد استان از حیث آب و خاک، گردشگری، صنعت، معاملات اقتصادی با کشورهای همسایه و سایر ظرفیت‌های توسعه همه‌جانبه این استان را طرح کردند.

وی افزود: نمایندگان استان اتمام راه‌آهن میانه ـ اردبیل  تا پایان دولت دهم و آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل ـ مغان را خواستار شده و همچنین تأمین اعتبار برای احداث ایستگاه‌های مورد نظر را از معاون اول رئیس جمهور درخواست کردند.

دبیر مجمع نمایندگان استان گفت: در این جلسه نمایندگان و استاندار اردبیل ضرورت تجهیز و راه‌اندازی منطقه ویژه گردشگری سرعین را به عنوان مصوبه دولت در سفر به استان خواستار شده و استاندار اردبیل نیز از واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی و استفاده از درآمد آن در توسعه صنایع به ویژه صنایع تبدیلی کشاورزی در این استان شدند.

پیرمؤذن افزود: در این نشست همچنین تعجیل در پرداخت 50 میلیارد تومان بودجه کمکی دولت به شهرداری‌ها در راستای آسفالت‌ریزی و عمران شهری خواسته شد که معاون اول رئیس جمهور قول مساعد دادند در اسرع وقت این پرداختی صورت گیرد تا مشکلات شهرداری‌ها برطرف شود.

وی گفت : همچنین ضرورت تأمین منابع مالی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را از دولت خواسته‌ایم تا کارخانه‌های در شرف تعطیلی و تعطیل شده، بتوانند از بحران خارج شوند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ در این نشست همچنین به اتفاق نمایندگان استان در مجلس از معاون اول رئیس جمهور خواستیم تا در تأمین منابع و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی به استان اردبیل و تقویت تعاملات و ارتباطات با کشور آذربایجان مساعدت لازم را داشته باشند./س 

برچسب ها: اردبیل ، نشست ، مجمع ، نمایندگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.