سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت خارجه سوئیس: یک میلیارد پول دیکتاتورها را توقیف کردیم

وزارت خارجه سوئیس مبلغ دارائی‌های بلوکه شده در بانک‌های این کشور از ابتدای بهار عربی تاکنون را یک میلیارد دلار عنوان کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، «والانتن تسلفجر» رئیس اداره حقوق بین‌الملل در وزارت خارجه سوئیس ‬گفت: مبلغ یک میلیارد فرانک سوئیس معادل یک میلیارد و هفت میلیون دلار متعلق به دیکتاتورهای کشورهای مصر، لیبی و تونس تاکنون در بانک‌های کشور سوئیس بلوکه شده است.

بر این اساس، از این مبلغ تنها 700 میلیون فرانک سوئیس به «حسنی مبارک» رئیس‌جمهور پیشین مصر و اطرافیان وی تعلق دارد.

مقام ارشد وزارت خارجی سوئیس افزود: مقام‌های سوئیس در تلاش هستند تا با همکاری با مقام‌های قضائی کشورهای تونس و مصر بستر مناسب برای انتقال این دارائی‌ها به این دو کشور را فراهم سازند.

بر اساس این گزارش، اموال بلوکه شده «زین العابدین بن علی» رئیس‌جمهور سابق تونس در سوئیس نیز در حدود 62 میلیون دلار اعلام شده است.

بانک‌های سوئیس همچنین در راستای تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا، 20 میلیون فرانک، معادل 16 میلیون و 600 هزار یورو از دارائی‌های نزدیکان «بشار اسد» را مسدود کرده است.

بلوکه کردن دارائی‌های مسولان کشورهای عربی که در جریان بهار عربی حکومت‌هایشان دستخوش تغییراتی شده بود در حالی است که تاکنون 1.5 میلیون فرانک از دارائی‌های جمهوری اسلامی ایران نیز در بانک‌های کشور سوئیس مسدود شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.