سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

پيام رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور به مناسبت روز جهاني نابينايان

دكتر عبدالهيان رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور در پيامي، ضمن گراميداشت روز جهاني نابينايان و تبريك آن، براي عزيزان آرزوي رشد و تعالي و موفقيت كرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه وزارت آموزش وپرورش به نقل از سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور ،دكتر نامدار عبدالهيان طي پيامي ضمن گراميداشت روز جهاني نابينايان و تبريك آن، براي اين عزيزان رشد و تعالي و موفقيت آرزوكرد.

متن اين پيام بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

سازمان آموزشي، علمي، فرهنگي ملل متحد (يونسكو) با هماهنگي شوراي جهاني نابينايان در جلسه¬اي مشترك قانون عصاي سفيد (روز ايمني نابينايان) را در 15 اكتبر 1950 ميلادي(مصادف با 24 مهرماه) بررسي و تصويب نمود . به همين جهت است كه 15 اكتبر روز جهاني عصاي سفيد بهانه¬اي است تا مسايل، مشكلات و واقعيت هاي موجود در رابطه با نابينايان مورد مداقه قرار گيرد.

صرف نظر از اين تفكر و نگرش كه فرد نابينا به علت نداشتن يك حس داراي محدوديت خاص است، اما تاريخ انسان هاي بزرگي را سراغ دارد كه با وجود محروم بودن از نعمت بينايي به مدارج عالي علمي، اخلاقي، ورزشي و .... رسيده اند كه طه حسين، آيت ا.... حاج سيد عبدالهادي شيرازي (از مراجع تقليد در نجف) و مرحوم دكتر خزائلي از جمله اين انسان هاي بزرگ بوده اند. آنها با تكيه بر نيرو ي اراده ، پشتكار و خلاقيت و تقويت ساير حس ها توانسته اند براين نقيصه ظاهري فائق آمده و مايه سرفرازي و سربلندي نابينايان شوند.در اين ميان آنچه به نظر مهم مي رسد تغيير نگرش ها و باورهاي جامعه در مورد اين عزيزان است و مهمترين عامل در اين تغيير نگرش، خود عزيزان نابينا هستند كه با موفقيت هاي پي در پي و با استقلال و تكيه بر توانمندي هاي شخصي، پله هاي ترقي را يكي پس از ديگري طي نموده و در مقاطع عالي تحصيلي تا سطوح بالاي دانشگاهي ادامه تحصيل داده و در نهايت نگاه مثبت جامعه را به خود معطوف داشته اند.

استفاده از عصاي سفيد به عنوان نماد استقلال اين عزيزان، منوط به حذف نارسايي¬هاي فيزيكي محيط زندگي ايشان است كه نهادها و سازمان¬هاي مرتبط ، مكلفند با پيگيري هاي لازم از مراجع ذيصلاح اين موانع را مرتفع و زندگي با نشاط و با اميدي را براي عزيزان نابينا مهيا نمايند. به همين مناسبت اين روز بزرگ را به تمامي عزيزان نابينا تبريك عرض نموده و اميدواريم شاهد رشد و تعالي اين عزيزان در تمامي عرصه هاي زندگي باشيم ./س

برچسب ها: نابینایان ، کشور ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.