سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار چين درباره خطر سياست انبساطی پولی بانک مرکزی آمریکا

کوی تیانکای معاون وزیر امور خارجه چین، هشدار داد؛ تازه ترین دور سیاست انبساطی پولی بانک مرکزی آمریکا، بی ثباتی در بازارهای مالی و فشارهای تورمی را در بازارهای نوپا افزایش می دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگارانرويترز ؛ تیانکای در کنفرانسی مطبوعاتی در بروکسل درباره برنامه بانک مرکزی آمریکا برای خرید اوراق بهادار وام مسکن به ارزش 40 میلیارد دلار در ماه تا زمان بهبود دورنمای اشتغال در آمریکا، ابراز نگرانی کرد.
وي گفت: ما تحت تاثیر شرایط خارجی قرار داریم و اوضاع در آمریکا و اروپا ما را نیز زیر فشار قرار می دهد. به عنوان مثال سومین دور سیاست پولی انبساطی بانک مرکزی آمریکا موجب افزایش بی ثباتی در بازارهای مالی جهان و افزایش فشار تورمی وارداتی در اقتصاد های در حال توسعه از جمله چین خواهد شد و ابهام در بازار کالاهای اولیه را افزایش خواهد داد که این مسئله به نوبه خود بر امنیت غذایی بسیاری از کشورها تاثیر خواهد گذاشت.
هفته گذشته نيز، بن برنانکی رئیس بانک مرکزی آمریکا از سیاست خود برای در برابر ابراز نگرانی فزاینده چین و روسیه و برزیل دفاع کرد و گفت؛ هیچ دلیلی روشنی وجود ندارد که نشان دهد سیاست تشویق پولی آمریکا به اقتصادهای نوظهور آسیب می رساند.
وي همچنین درباره روابط تجاری حساس بین چین و اتحادیه اروپا ابراز داشت: برخی تلاش می کنند موانعی در مسیر سرمایه گذاری های چین در خارج ایجاد كنند، در حاليكه  خودشان به اصل آزادی تجارت که دیگران را به آن دعوت می کنند، پایبند نیستند.
وی افزود: ما نمی خواهیم با هیچ کس وارد جنگ تجاری شویم، نه با اتحادیه اروپا و نه حتي با آمریکا!
برچسب ها: تیانکای ، چین ، سیاست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.