سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

تولید 853 تن زباله در کردستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از تولید روزانه 853 تن زباله در استان خبر داد و گفت: سرانه پسماند در استان یک کیلوگرم است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج، قادری گفت: در کردستان با وجود 10 شهرستان و 25 شهر با جمعیتی بالغ بر 914 هزار نفر جمعیت شهری روزانه 853  تن زباله خانگی، 3 هزار و 470 کیلوگرم زباله عفونی بیمارستانی و 139 تن زباله صنعتی تولید می‌شود.
وی افزود: 74 درصد زباله‌های خانگی فسادپذیر شامل 6.5 درصد کاغذ و مقوا، 8.5 درصد پلاستیک، شش درصد شیشه و پنج درصد دیگر نیز سایر مواد زائد جامد است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان، میزان تولید پسماندهای پزشکی در استان را 3 هزار و 470 کیلوگرم در روز عنوان کرد و اضافه کرد: روزانه به طور متوسط 853 تن زباله خانگی در سطح استان تولید می‌شود.
قادری در ادامه گفت: میزان زباله بازیافت شده نسبت به کل زباله تولید شده برای ضایعات سنگبری‌ها را 40 درصد، مواد آلی زباله خانگی در تبدیل به کود 29.3 درصد، پلاستیک و ظرف پی‌.ای‌.تی 30 درصد، روغن کار کرده در استفاده از صنایع تصفیه دوم روغن 50 درصد، ضایعات کشتارگاهی در تبدیل به پودر گوشت و استخوان 10 درصد، ضایعات تبدیل گندم به آرد و تبدیل سبوس 70 درصد و سایر زباله‌ها را 20 درصد اعلام کرد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.