سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

آغاز برداشت ذرت علوفه ای از800 هكتار اراضي پاياب سد ارسباران کلیبر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان كليبر از آغاز برداشت ذرت علوفه ای در 800 هكتار از اراضي پاياب سد ارسباران در كشت دوم امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، جعفری ديروز در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اينكه پاياب سد ارسباران در شكوفائي اقتصاد و كشاورزي منطقه بخش آبش احمد نقش بسزايي ايفا مي كند افزود: پیش بینی می شود از این اراضی بیش از 30 هزار تن ذرت علوفه اي برداشت شود که علاوه بر تامين علوفه ي مورد نياز عشايرمنطقه، نياز شهرها و استانهاي همجوار را تامين كند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار کشت ذرت علوفه ای در پایاب سد ارسباران کلیبر با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار انجام شده است ادامه داد: 730 هکتار پس از برداشت غلات بصورت کشت دوم و تمام مکانیزه و هفتاد هکتار نیز بصورت کشت مستقیم در بقایای گندم کاشته شده بود.

جعفری با بيان اينكه1500 هكتار تحت پوشش پاياب سد ارسباران قرار گرفته است گفت: امسال ميزان توليدات كشاورزي در شهرستان كليبر افزايش چشمگيري داشته و 40 تن، میانگین تولید ذرت علوفه اي در هر هکتار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان كليبر با بیان اینکه دغدغه كشاورزان و عشاير منطقه حضور دلالان و واسطه ها براي خريد توليدات كشاورزي مي باشدگفت: تلاش می کنیم راهكارهاي مناسب براي پايين نيامدن نرخ ذرت علوفه اي و جلوگیری از فعاليت دلالان و واسطه ها ارائه نمائیم . وي همچنین افزود: برنامه ریزیهای لازم جهت تعامل كشاورزان و كارشناسان مدیریت جهاد كشاورزي برای ارائه آموزشهاي لازم در خصوص بالا بردن راندمان توليد در اين منطقه ارائه می شود. /س

برچسب ها: آغاز ، برداشت ، علوفه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.