سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

شرکت ‏های دانش ‏بنیان نقش ‏آفرینان اصلی تولید علم و فناوری هستند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت‏ های دانش‏ بنیان و فناور از نقش ‏آفرینان اصلی عرصه تولید علم و فناوری در کشور هستند.

نسرین سلطان ‏خواه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: بستر های مناسبی در برهه کنونی برای شکل ‏گیری شرکت ‏های دانش ‏بنیان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: پارک فناوری پردیس در همین زمینه الگویی است که می ‏توان آن را به نسبت موفق دانست.

سلطان‏ خواه بیان کرد: از این پس شرکت‏ های خارج از پارک‏ های علم و فناوری نیز مورد حمایت قرار می‏ گیرند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: دولت فعالیت‏ های مناسبی برای تدوین قانون حمایت از شرکت‏های دانش ‏بنیان و فناور کشور انجام داده است تا روند رو به رشد علم و دانش در کشور همچنان ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این قانون و همچنین آیین ‏نامه ‏های اجرایی آن ذکر شده است که محل شرکت‏ ها برای حمایت از محققان و پژوهشگران محدود به داخل پارک‏ های علم و فناوری نیست.

سلطان‏ خواه ادامه داد: بر همین اساس شرکت‏ هایی که خارج از پارک ‏های علم و فناوری کشور در حوزه امور فناوری و دانش ‏بنیان فعالیت می‏ کنند نیز می ‏توانند زیر پوشش و مورد حمایت قرار گیرند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: کشور مسیر رو به رشدی را در حوزه علم، دانش و فناوری طی می‏ کند و انتظار همه فعالان این بخش این است که شرکت‏ های دانش‏ بنیانی که در داخل مجموعه و پارک‏ های علم و فناوری در حال فعالیت هستند، کم کم به بلوغ مدنظر برسند و بتوانند به صورت مستقل عمل کنند.

وی همچنین خواستار توجه همه مسئولان به رشد علمی کشور شد و گفت: پارک ‏های علم و فناوری در حقیقت بازوان رشد علمی ایران اسلامی محسوب می ‏شوند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.