سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مستندساز آمريکايي:

حذف کانالهاي ايران از روي ماهواره اروپا اقدامي سياسي است

نويسنده و مستند ساز آمريکايي تاکيد کرد حذف کانالهاي ايران از روي ماهواره اروپا اقدامي سياسي و مغرضانه بوده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ دني شکتر درباره اقدام غيرقانوني اتحاديه اروپا در قطع کانالهاي تلويزيوني ايران از روي ماهواره هاتبرد گفت به نظر من علت اين کار کاملا سياسي است. اصلا به محتواي کانالها ارتباطي ندارد بلکه اين کار تنها بنا به علاقه اتحاديه اروپا و برخي کشورهاي ديگر براي جلوگيري از رسيدن صداي ايران به گوش مردم اروپا انجام شده است تا آنها ندانند ديدگاههاي ايران درباره بقيه جهان چيست و خبرنگاران چه چيزهايي از داخل ايران گزارش مي کنند.

اتحاديه اروپا با اين کار به نوعي انتشار اطلاعات و اخبار را در انحصار خود در آورده است و دسترسي به اطلاعات و اخبار را به فقط به کانالهاي غربي محدود مي کند، کانالهايي که اکثرا همانند دولتهايشان با ايران خصومت دارند.  به نظر من اين کار اتحاديه اروپا نوعي اعلام جنگ است. اتحاديه اروپا با اين کار در واقع مي خواهد صداي ايران را خاموش کند. اين کار به معناي غيرقانوني و نامشروع اعلام کردن کانالهاي ايران است طوري که به نظر مي رسد اين شبکه ها فقط بلندگوي دولت ايران هستند و هيچ هويت مستقل و ماموريت ديگري ندارند.

 نتيجه اين کار محدود کردن آزادي بيان است يعني نه فقط باعث مي شود تا ايران نتواند آزادانه به مخاطبان خود در سراسر جهان دسترسي داشته باشد بلکه آزادي مردم اروپا را نيز محدود مي کند و اجازه نمي دهد آزادانه هر شبکه اي را که مي خواهند دريافت کنند. ماده نوزدهم بيانيه حقوق بشر که کشورهاي غربي هميشه سنگ آن را به سينه مي زنند تاکيد دارد دريافت و ارسال اطلاعات بايد آزاد باشد.

دني شکتر درباره فشار برخي گروهها براي حذف کانالهاي ايران از روي هاتبرد گفت شکي نيست که گروههاي ذينفع و لابيها بسيار سازمان يافته هستند و با فشار آوردن به دولتها و استفاده از همه ابزارهاي قلدرمآبانه سعي مي کنند به اهداف خود برسند. جالب است معمولا کساني که در پرس تي وي صحبت مي کنند غير ايراني هستند و ديدگاههاي مختلفي را بيان مي کنند اما اتحاديه اروپا با ديدي مغرضانه اين شبکه و ديگر شبکه هاي ايران را از روي هاتبرد حذف کرده است.

برچسب ها: آمریکا ، نویسنده ، ایران ، کانال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.