سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل موزه های سازمان میراث فرهنگی خبر داد:

خریداری بیش از دو هزار قلم اموال تاریخی برای موزه های کشور

اداره کل موزه و اموال تاریخی سازمان میراث فرهنگی دو هزار و 381 از اموال تاریخی فرهنگی را برای نمایش در موزه های کشور خریداری کرده است.

یحیی رحمتی، مدیر کل موزه ها و اموال تاریخی سازمان میراث فرهنگی به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: اداره کل موزه ها و اموال تاریخی سازمان میراث فرهنگی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، کرمان، کردستان، تهران، مرکزی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، لرستان و زنجان از محل بودجه سال 90 تملک دارایی های سرمایه ای اقدام به کارشناسی، قیمت گذاری و خرید دو هزار و 381 قلم اشیا فرهنگی تاریخی به مبلغ 475 میلیون تومان از سراسر کشور کرده است.
وی افزود: دفتر اموال تاریخی اداره کل موزه ها با برگزاری بیش از 20 نشست کارشناسی اموال فرهنگی تاریخی که اعضا آن از کارشناسان خبره و از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی انتخاب شده اند به بررسی و تشخیص سه هزار و 28 قلم اشیا پیشنهاد شده از سوی اداره های میراث فرهنگی استانی پرداخت.
رحمتی تصریح کرد: اعضای هیئت با بررسی آثار آن دسته از اشیا پیشنهادی که دارای ویژگی ها و مشخصات موزه ای بودند قیمت گذاری خریداری کرده است.
مدیر اداره کل موزه ها و اموال تاریخی سازمان میراث فرهنگی، بیان کرد: پس از طی مراحل ذکر شده و با اعلام موافقت کتبی مالک اثر با قیمت پیشنهادی هیئت، شی مورد نظر به یکی از امنای اموال فرهنگی تاریخی سازمان تحویل داده شده و پس از طی مراحل قانونی و اداری مبلغ مورد نظر به مالک آن پرداخت می شود.
لازم به ذكر  است؛ اداره کل موزه ها و اموال منقول تاریخی فرهنگی با توجه به سیاست گذاری هایی که درباره خرید آثار منقول مجاز و به استناد دستورالعمل خرید مصوب سال 84 و ماده 18 آیین اموال فرهنگی و تاریخی نهادهای عمومی و دولت مصوب سال 81 هیئت وزیران و به منظور غنی سازی محتوایی موزه ها و جلوگیری از خروج غیر قانونی آثار از کشور و در جهت تشویق و ترغیب مالکان و دارندگان با ارائه آثارشان به سازمان، اقام به تشکیل جلسات به منظور ارزیابی، کارشناسی و خرید آثار کرده است./ص

برچسب ها: میراث ، فرهنگی ، موزه ، اموال ، تاریخی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.