سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی نمایش بدون مجوز فیلم ها از شبکه های ماهواره ای؛

حق کپی رایت برخی از فیلم ها را دریافت کرده ایم

تعدادی از فیلم های سینمایی ایرانی با اخذ مجوز و تبعیت از قانون کپی رایت از شبکه های ماهواره ای پخش می شود.

داریوش بابائیان؛ تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ گفت: متأسفانه حدود 120 فیلم ایرانی ما همچنان بدون مجوز از شبکه های ماهواره ای پخش می شود.
وی ادامه داد: وقتی قانون کپی رایت وجود نداشته باشد این مشکل همچنان پا برجا است اما اخیراً به نام "ضیاء مجابی" حق کپی رایت چند عدد فیلم از کتابخانه کنگره آمریکا را دریافت کرده است که دو تا از این فیلم ها از شخص بنده گرفته شده است.
باباييان افزود: فیلم "سینمایی آواز تهران" و "بوی گندم" دو فیلم سینمایی هستند که مجوز آنها گرفته شده است.
وی همچنین به سوء استفاده از قاچاق فیلم ها در ایران اشاره کرد و گفت: متأسفانه از اشخاص امروز از این موضوع سوء استفاده می کنند آنها تعداد بسیار زیادی از فیلم ها را تکثیر می کنند و به قیمت بسیار ارزان در بازار می فروشند این جریان بزرگترین ضرر را به بخش خصوصی وارد می کند.
تهیه کننده فیلم سینمایی "دزدان خیابان جردن"، اظهار داشت: درصدد هستیم تا با کمک دوستان بتوانیم جلوی این معضل را بگیریم زیرا ادامه یافتن آن ضربه بزرگی را به بخش خصوصی وارد کند.
بابائیان همچنین در پاسخ اینکه چرا فیلم هایش را اکران نمی کند، گفت: در حال حاضر 5 فیلم سینمایی بوی گندم، دنیای پر امید، دزدان خیابان جردن، بازنشسته ها و اینجا آفریقا است را برای اکران دارم که البته باید شرایط اکران برایشان فراهم شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه چند ماهی بیشتر فرصت به جشنواره فیلم فجر باقی نمانده است در تلاش هستیم تا قبل از شروع جشنواره این فیلم ها را اکران کنیم.
تیم تهیه کننده ادامه داد: تعدادی فیلم های سفارشی در چرخه اکران قرار گرفته اند که در صورت ادامه این روند تنها جایی که دچار آسیب جدی می شود فقط بخش خصوصی است./ص
برچسب ها: سینما ، داریوش ، بابائیان ، تهیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.