سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنایی با فرمانده ای که امروز شهید شد+عکس

آدمهای عجیبی هستن این سپاهی‌های قدیمی! خصوصا این افرادی که تو تیپ‌های نورعلی شوشتری بودند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مهدی بختیاری در وبلاگ مرصاد به شهادت سردار لک زایی اشاره کرده و نوشت: نورعلی شوشتری سه سال قبل، 26 مهر 88 بود که در یک عملیات انتحاری در منطقه پیشین سیستان در حالی شهید شد که در کنار مردم و قبایل بلوچ بود.

سردار شهید نورعلی شوشتری

 حالا سه سال بعد، یکی دیگه از همین «مرد»های سپاه که عمری را در همین منطقه سیستان و بلوچستان در مقابله با اشرار و تروریستها در کنار نورعلی شوشتری و سردار شهید محمدزاده گذرانده بود، به همرزمانش پیوست.

سردار شهید رجبعلی محمدزاده

سردار حبیب الله لکزایی جانشین فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان (سپاه سلمان)  رو چند ماه پیش تو یکی از همایش های سپاه در تهران دیدم.

وسط همایش ازش خواستم تا برای مصاحبه لطف کنه و از سالن بیاد بیرون، بی درنگ قبول کرد و منم چنتایی سوال درباره مسایل جنوب شرق ازش پرسیدم.

امروز که خبر شهادتش رو یکی از دوستان بهم داد، جا خوردم.

سردار شهید حبیب الله لکزایی

البته همون روز هم احساس کردم که حال چندان مساعدی نداره ولی اینکه امشب (۲۵ مهر ۹۱) در شب شهادت فرمانده اش به او پیوسته، به نظرم جالب اومد. کاش سلام ما را هم به نورعلی برساند...

این نسل به نظر من دوست داشتنی ترین نسل سپاهند؛ پیرمردهایی که بیشتر از صد جوان کارآیی دارند و انگیزه.

پسر این سردار شهید هم به دست گروهک ریگی به شهادت رسید، گروهکی که فرمانده دوست داشتنی شهید لکزایی یعنی نورعلی شوشتری را هم سه سال قبل از ما گرفت.

اگر می خواهید از اینها بیشتر بدانید، سراغشان را از مردم سیستان و بلوچستان بگیرید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
مصطفی احمدی
۲۰:۳۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۱
ممنونم خبر شهادت سردار دلیر سیستان رو منعکس کردید.
سردار لگزایی متولد سال1342 در دیار سیستان بود و به خاطر رنجهای زیادی که برای آسایش و امنیت مردم ایران در جنگ و مخصوصا استان ما کشیده بود خیلی چهره شکسته ای پیدا کرده بود.این فرمانده با زیر دستانش بسیار مهربان بود و همه مردم حتی یک خاطره منفی از اون ندارن.بسیار مردم دار بود و به مردم خدمت میکرد.پسر ایشون در حادثه تاسوکی شهید شد ولی سردار این مصیبت رو به خوبی تحمل کرد و حتی با پول دیه ای که از طرف بنیاد شهید بهش تعلق گرفته بود گلزار شهدای شهر ادیمی رو زیبا سازی و بلوار کشی کرد و مسجد ساخت،یک ریال رو هم برای خودش بر نداشت و همه ما سیستانی ها به سردار علاقه مند بودیم.شهادت ایشان در شهر تهران حین برگزاری یک جلسه اتفاق افتاد .ترکشهای زیادی در بدن داشت که حتی باعث نابینا شدن چشمش شده بود یکی از همین ترکشها در سرش باعث سکته مغزی و شهادتشون شد.خدا رحمتش کنه.
مراسم تشیع شهید فردا پنجشنبه27/7/91 ساعت7/5 صبح از مصلی زابل تا گلزار شهدای شهر ادیمی هست تا پیکر چاک شهید رو در کنار دلبند شهیدش مسلم لگزایی و دیگر همرزمان بزرگوارش خاکسپاری کنن.
خدایش بیامرزد...
منیره غلامی
۱۵:۲۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۱
شهیدان جلوه ای از نور حقند
به راه عاشقی از جان گذشتند
شهیدان دیده ای از یاس دارند
حریم عاشقی را پاس دارند
.....
کاش دست ما را هم بگیرند .
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۱
اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک.
مرتضی عزیزخانی
۲۰:۳۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۱
اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک.