سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز نشست مجمع گفتگوهاي آسيايي در کويت

نشست مجمع گفتگوهاي آسيايي امروز سه شنبه در کويت آغاز به کار کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزيره، اين نشست با حضور 23 کشور و با هدف فعال کردن سازماني دائمي براي همکاري هاي آسيايي در زمينه هاي مختلف براي مقابله با ديگر سازمان هاي جهاني به مدت دو روز در کويت برگزار مي شود.

در افتتاحيه اين نشست "صباح احمد جابر الصباح" امير کويت دعوت به جمع آوري يک ميليارد دلار براي مبارزه با فقر در آسيا کرد و از آمادگي کشورش براي دادن 300 ميليون دلار براي اين کار خبر داد.
امير کويت همچنين پيشنهاد کرد  صندوقي  به منظور مبارزه با فقر و بهبود  اوضاع  زندگي مردم تشکيل شود .
شيخ صباح افزود با توجه به بحران اقتصادي کنوني که همه جهان از آن رنج مي برد و براي ما يک چالش به شمار مي آيد ، ضرورت ايجاب مي کند که تلاشهايمان را براي مقابله با چالشها هماهنگ کنيم .
""شيناواترا" نخست وزير تايلند نيز طي سخناني بر اهميت اين نشست و ضرورت همکاري و هماهنگي ميان کشورهاي آسيايي تاکيد کرد .
"نبيل العربي" دبير کل اتحاديه عرب نيز در سخناني در اين نشست تاکيد کرد تجربه بسيار خوب و درخشان آسيا در توسعه در مدت زماني کوتاه نشان داد که اين کشورها قدرت رقابت در بازارهاي جهاني را دارند . وي خواستار همکاري در زمينه هاي مختلف تجاري ، اقتصادي و فرهنگي ميان کشورها شد . "عبداللطيف الزياني" دبير کل شوراي همکاري خليج فارس نيز طي سخناني در مراسم افتتاح گفت :اميدواريم اين نشست سرآغازي براي ورود به روابط جديد ميان کشورهاي آسيايي باشد و  به روابط برادرانه و راسخ  منجرشود و نهضت مبارکي براي رسيدن به  آينده مطلوب باشد  .
گفتني است، شمار زيادي از  رهبران کشورها از جمله سران افغانستان ، پاکستان ، سريلانکا ،  قطر، بحرين و بنگلادش و غيره در اين نشست شرکت دارند و محمود احمدي نژاد رئيس جمهور کشور ايران نيز که باکو را به مقصد کويت ترک کرده است به احتمال زياد  در اين نشست سخنراني خواهد کرد.
مجمع گفتگوهاي آسيايي با عضويت کشورهايي چون ايران، کره جنوبي، چين،ژاپن،هند، روسيه و کويت در سال 2002 تاسيس شد.


برچسب ها: کویت ، نشست ، مجمع ، گفتگوها ، آسیایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.