سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هيئت‌رئيسه مجلس:

تعلل مسئولان در احياي درياچه اروميه آثار غيرقابل جبراني در پي خواهد داشت

عضو هيئت رئيسه مجلس با بيان اينكه دولت تاكنون قول‌هاي مساعد بسياري براي احياي درياچه اروميه داده اما تاكنون اقدام عملي و موثري در اين زمينه صورت نگرفته است، گفت: تعلل مسئولان در احياي درياچه اروميه آثار غيرقابل جبراني در پي خواهد داشت.

جواد جهانگيرزاده نماينده مردم اروميه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با تاكيد بر لزوم رسيدگي هر چه سريعتر به وضعيت بحراني درياچه اروميه گفت: ترديدي نيست که بخش اعظمي از مساحت اين درياچه خشک شده و با توجه به روند افزايش دماي زمين و نيز با وجود مسامحه مسئولان، از دست رفتن اين ميراث طبيعي دور از ذهن نخواهد بود.

وي در ادامه در تشريح آثار منفي و عواقب خشک‌شدن درياچه اروميه در منطقه و كل كشور تصريح کرد: تغيير اکوسيستم منطقه و همچنين تغيير در شرايط آب و هوا و احتمال بروز طوفان‌هاي نمک که مناطق غربي و شرقي به ويژه آذربايجان شرقي را دربرخواهد گرفت، از جمله پيامدهاي بي‌توجهي به شرايط بحراني درياچه اروميه است.

عضو هيئت‌رئيسه مجلس درپايان خاطرنشان كرد: قول‌ها و وعده‌هاي متعددي ازسوي دولت و نهادهاي ذيربط براي حل مسئله درياچه اروميه داده شده که متأسفانه اقدامات عملي موثري در اين زمينه انجام نشده و نشان داده كه گفته‌ها با اقدامات انجام شده در تناقض است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دریاچه ، ارومیه ، خشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.