سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وکيل بين‌المللي:

توقف پخش پرس‌ تي‌ وي غيرقانوني است

فرانکلين لم وکيل بين المللي در بيروت گفت کساني اکنون پخش پرس تي وي را متوقف کرده اند که چندي پيش از اهانت به پيامبر اسلام به بهانه حق آزادي بيان دفاع مي کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، لم درباره پخش برخي از نظرهاي مخاطبان بين المللي پرس تي وي در پايگاه اينترنتي اين شبکه گفت کار انجام گرفته (در توقف پخش پرس تي وي) غير قانوني است؛ نمي توانم نظر هايي را که در اين خصوص پخش شده اند رد کنم، همه اين نظر ها درباره نقض آزادي بيان، معيارهاي دوگانه و دوريي غرب در اين خصوص درست است. خوشبختانه اين مشکل بيش از يک راه حل دارد و فقط بايد اراده اي سياسي براي دنبال کردن اين راه حل ها وجود داشته باشد.

وي ادامه داد براي نمونه اتحاديه ارتباطهاي بين المللي (تله کاميونيکيشن) را مي توان قديمي ترين نمونه از همکاري هاي بين المللي دانست که در هزار و هشتصد و شصت و پنج تاسيس شد. اين اتحاديه قوانيني دارد که کاملا موارد مربوط به کانال هاي ماهواره اي را در حال حاضر پوشش مي دهد. پرس تي وي و ديگر کانال ها بايد توماري را براي اين اتحاديه ارسال کنند. شما حق برخورداري از پخش ماهواره اي را داريد مگر اينکه آنان اثبات کنند که يکي از هجده مورد تصريح شده در اين پيمان را نقض کرده ايد و چنين موردي نيز وجود ندارد.

لم گفت به نظر من اين اقدام نيز نوعي ديگر از تحريم و جنگ رواني و فصلي ديگر از جنگ سرد بين واشنگتن و تل آويو از يک سو و تهران از سوي ديگر است. مشکل اينجاست که غرب قوانين بين المللي را تفسير به ميل و سياسي مي کند. همچنين مراجعه به گروه نم يا دادگاه بين المللي سازمان ملل گام ديگري است که مي توان با آن، اقدام صورت گرفته را ملغي کرد.

اين وکيل بين المللي گفت از اين رو همه موارد به قانون باز مي گردد، قوانين بين المللي يا داخلي که به نقض قرار داد بسته شده انجاميده است. اين ظلم در حق تهران و هر کشور ديگري است، همانطور که گفتم، اتحاديه موسوم به تله کاميونيکيشن صد و نود سه کشور عضو دارد و بايد براساس قوانين بين المللي با آن برخورد کرد.

وي ادامه داد مسائل سياسي و سياسي کار را تنها علت در اقدام اخير اتحاديه اروپا مي توان دانست. اتحاديه اروپا که همواره تحريم هاي خود را عليه سوريه و ايران شدت مي بخشد، نمي تواند هيج توجيهي براي توقف پخش برنامه هاي شبکه پرس تي وي داشته باشد. کشورهايي که چندي پيش از اهانت به پيامبر اسلام به بهانه آزادي بيان دفاع مي کردند اکنون بايد پاسخ دهند که دفاع از آزادي بيان در توقف پخش پرس تي وي چه مي شود. به نظر من بايد همه تلاش ها براي لغو اقدام صورت گرفته عليه پرس تي وي به کار گرفته شود تا اين عاملان آن مجبور به عقب نشيني شوند.

برچسب ها: شبکه ، توقف ، پخش ، هاتبرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.