سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

وضعیت آب استان از بحران گذشته و به تنش رسیده است

رضوی در جلسه شورای اسلامی استان قم در مورد وضعیت سرانه آب استان گفت : متأسفانه با اتفاقاتی که در بالادست حوزه آبریز قم رخ داده است سرانه آب استان در دو دهه اخیر به کمتر از نصف کاهش یافته و وضعیت از مرز بحران نیز گذشته و به مرحله تنش آبی رسیده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، وی با اشاره به میانگین بارندگی استان اظهار داشت: میانگین بارندگی استان در مقایسه با کشور کمتر از 60 در صد است و حتی این مقدار بارندگی نیز بدلیل پراکندگی هیچ بهبودی در وضعیت آب استان ندارد.
رضوی در مورد برداشت غیرمجاز از چاهها افزود: برداشت های غیر مجاز خطر جدی برای منابع آبی استان است که متأسفانه قانون جدید هم نتوانسته قدرت لازم را برای برخورد ایجاد کند.
وی همچنین مصرف غیر مجاز آب کشاورزی در صنایع را که بیشتر از طریق فروش توسط تانکرها انجام می شود تخلف دانست و اعلام کرد: کارخانه هایی که از آب کشاورزی به عنوان آب مصرفی خود استفاده می کنند متخلفند و با آنها برخورد خواهد شد.
رضوی مهمترین مشکل بخش آب استان را کمبود و نبود اعتبارات عنوان و گفت: متأسفانه عدم تخصیص اعتبارات لازم به بخش آب سبب شده بسیاری از پروژه ها نیمه تمام و یا انجام نشده باقی بماند./س
برچسب ها: قم ، آب استان ، مرحله تنش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.