سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

افسردگی شایع ترین اختلال روانی

افسردگی یکی از شایعترین اختلالات روانی است که بیشتر مردم از افسردگی رنج می برند

 

کارشناس امور بیماران مزمن اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ با بیان این که شایع ترین اختلال روانی در کشور افسردگی است گفت: در حال حاضر 350 میلیون نفر از مردم جهان از افسردگی رنج می برند که این نیازمند گسترش خدمات توانبخشی است.

سمیه کریم زاده افزود:توانبخشی بیماران روانی به جای آن که بر بیماری فرد و وابستگی او تاکید کند باید برمسئو لیت خود اتکائی فرد تاکید کند. وی با اشاره به این که اختلالات روانی یکی از شایع ترین بیماری های جامعه کنونی است که باعث می شود رفتار انسان با محیط و حتی خود فرد دچار مشکل شود، بیان داشت:رفع اختلالات روانی به همان اندازه رفع مشکلات جسمانی باید مهم باشد که این مهم نیازمند اقداماتی برای تامین بهداشت روانی و بهبود الگوی زندگی مردم است.

محمد حسن اکبری مطلق مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی ,نیز در حاشیه برگزاری مراسم هفته سلامت روان گفت: بهزیستی خراسان جنوبی در سال گذشته بالغ بر 108 میلیون تومان به 165 نفر از بیماران روانی مزمن مستمری پرداخت کرده است.

وی با بیان این که دو مرکز شبانه روزی در بیرجند و فردوس ویک مرکز نگهداری روزانه درجه یک در بیرجند وجود دارد اظهار داشت: علاوه بر مستمری ,در مراکز روزانه درجه یک به ازای هر نفر ماهیانه یک میلیون و 250هزار ریال و در مراکز شبانه به ازای هر نفر 2میلیون ریال یارانه پرداخت می شود.

اکبری مطلق ادامه داد: شعار امسال هفته سلامت روان "افسردگی" یک بحران جهانی نام گذاری شده است .

مدیر کل بهزیستی استان خراسان جنوبی , به روز شمار اعلام شده هفته سلامت روان اشاره کرد و گفت :عناوین این روز از 24 مهر ماه به ترتیب ,سلامت روان و خانواده,سلامت روان و نشاط اجتماعی,سلامت روان و تغذیه سالم,سلامت روان و پیشگیری از اسیب های اجتماعی و رفتار های پر خطر,سلامت روان و ارتقا ارزش ها و باورهای دینی,سلامت روان و مشاوره ,و سلامت روان و رسانه نامگذاری شده است.

پس بیایید قول دهیم که همان طور که مواظب جسم خودمان هستیم روح خودمان رانیز از ترس اضطراب دور نماییم تا نشاط و شادمانی بیش از گذشته وارد زندگیمان شود ./س

برچسب ها: افسردگی ، اختلال ، روانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.