سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس جمهور پاکستان:

حمله به ملاله يوسف‌زي، حمله به همه دختران پاکستان است

آصف علي زرداري رئيس جمهور پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد تيراندازي به ملاله يوسف زاي نوجوان چهارده ساله توسط طالبان، حمله اي به همه دختران اين کشور و به خود تمدن بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، زرداري در نشستي اقتصادي در باکو پايتخت جمهوري آذربايجان، اعلام کرد: «حمله طالبان به اين دختر چهارده ساله که از يازده سالگي در مبارزه براي آموزش دختران مشارکت داشته، حمله به همه دختران در پاکستان، حمله اي به آموزش و به همه افراد متمدن است».

رئيس جمهور پاکستان افزود: «کاري که وي هدايت آن را برعهده داشت، در نزد خدا با ارزش است و ما آرمان درخشان وي را ادامه خواهيم داد».

ملاله يک هفته پيش به علت فعاليت براي حق آموزش دختران و آزادي بيان، در دره سوات پاکستان که پايگاه سابق طالبان است، هدف حمله قرار گرفت و زخمي شد.

زرداري افزود: «تروريست ها نمي توانند بر آينده ما تاثير بگذارند. ما خودمان بايد آينده خود را تعيين کنيم».

اين حمله در سراسر جهان و توسط پاکستان مورد محکوميت قرار گرفته و اين کشور اعلام کرده است هر کاري بتواند انجام مي دهد تا حال ملاله بهبود يابد.

ملاله روز دوشنبه براي درمان تخصصي به بيمارستاني در شهر بيرمنگام انگليس انتقال يافت و پزشکان اعلام کردند احتمال بهبود وي زياد است.

 پاکستان جايزه اي بيش از صد هزار دلاري براي دستگيري حمله کنندگان به ملاله تعيين کرده است.

برچسب ها: پاکستان ، ملاله ، زرداری ، حمله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.