سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از امروز خدمتي جديد در مرکز مبادلات ارزي آغاز به کار کرد

ميز پاسخگويي به متقاضيان دريافت ارز خدماتي از امروز رسما در مرکز مبادلات ارزي آغاز به کار کرد.

صمد کريمي سخنگوي مرکز مبادلات ارزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: هدف از راه اندازي اين ميز در اين مرکز پاسخگويي به مشکلات متقاضيان دريافت ارز خدماتي اعم از ارز دانشجويان غيربورسيه، مسافران و بيماران است نه پرداخت ارز به آنها.

وي تصريح کرد: موضوع پرداخت ارز به متقاضيان دريافت ارز خدماتي همانند اولويت هاي کالايي صرفا از طريق شعبات ارزي بانک ها انجام مي شود و اين ميز براي آن است که اگر متقاضيان دريافت ارز خدماتي با مشکلي در خصوص تامين ارز مورد نياز خود مواجه شدند به اين مرکز مراجعه کرده تا از خدمات اين ميز که با حضور نماينده بانک مرکزي و دستگاه هاي مربوطه است مشکل تخصيص ارز به آنها برطرف شود.

وي در خصوص ميزان پرداخت ارز به دانشجويان غيربورسيه و بيماران گفت: سقف پرداخت ارز به دانشجويان غيربورسيه براساس ارائه مدارک ارايه شده به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تعيين مي شود.

در مورد بيماران هم سقف تعيين ارز از طريق ارايه مدارک به وزارت بهداشت، درمان و خدمات پزشکي تعيين مي شود که در صورتي وزارت بهداشت تشخيص دهد که بيمار مربوطه نياز به ارز زياد يا کم دارد آن را به ما اعلام مي کنند.

وي با بيان اينکه حجم ثبت سفارش ها تا ساعت 11 امروز از مرز 2 هزار و 900 فقره عبور کرده است اظهار  داشت: در شرايط فعلي به دليل اهميت ايجاد تعادل در بازار ارز که هدف اصلي مرکز مبادلات ارزي است فعلا آماري در خصوص ميزان حجم جابجايي ارز اعلام نمي شود تا شرايط بازار ارز و حجم مبادلات در اين مرکز به تعادل برسد.

وي افزود: اولويت هشتم هم پس از تاييد مقررات و بررسي هاي نهايي ثبت سفارش آنها پذيرفته و ارز به آنها اختصاص خواهد يافت که اين کار توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به زودي انجام خواهد شد./عل
برچسب ها: مرکز مبادله ، ارز ، کریمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.