سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الاخباريه ؛

کاهش سيطره صهيونيست ها بر رسانه هاي غربي

افزايش انتقادها از رژيم صهيونيستي در غرب از جمله انتقادات اخير نويسنده سرشناس آلماني به معناي کاهش سيطره صهيونيستها بر رسانه ها در جهان غرب است .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه با اعلام اين مطلب افزود: زماني که صداهاي بشردوستانه آزاد در غرب بلند و به ويژه زمانيکه اين صداها به اسرائيل نزديک مي شود و درباره مشروعيت آن بحث مي کند و در خصوص خطرات آن بر صلح جهاني هشدار مي دهد به معناي آن است که با کاهش قدرت اسرائيل از سيطره جهاني آن بر رسانه‌ها در غرب نيز کاسته شده است .
گونتر گراس اديب سرشناس آلماني و دارنده نوبل ادبيات به شدت از رژيم اسرائيل انتقاد و آن را «قدرت اشغالگر هسته اي »توصيف کرده است .
گراس همزمان دو ضربه به گفتمان رسانه اي و سياسي اسرائيلي زده و نقاب از نامشروع بودن اسرائيل و  ادعايش مبني بر اينکه «کشور » است برداشته  و اسرائيل را دولت اشغالگر توصيف کرده است .
از طرف ديگر گراس دروغين بودن ادعاي اسرائيل را مبني بر اينکه به مشروعيت بين المللي پايبند است بر ملا کرده و تأکيد کرده است تل آويو به قوانين بين المللي عمل نمي کند و فقط با حمايت خارجي سر پاست و اسرائيل يک قدرت هسته اي به ثبت نرسيده است و تل آويو از الحاق به توافقهاي بين المللي که استفاده از فناوريهاي هسته اي را سازماندهي مي کند خودداري مي کند.
گراس افزود: اسرائيل يک قدرت اشغالگر است که زمينهاي فلسطينيان را در طول سالهاي طولاني سرقت کرده و مردمان اصلي اين زمينها را بيرون رانده است .
رسانه هاي صهيونيستي تلاش کرده‌اند صداهاي ضد صهيونيستي را خفه کنند همچنانکه با روژه گاردي پژوهشگر سرشناس فرانسوي اين کار را کردند.
گارودي با ارائه سندي در کتابش با عنوان « اسطوره هاي بنيانگذار سياست اسرائيل » ثابت کرد که رژيم صهيونيستي مشروعيت ندارد و بر توهم بنا شده است.
اظهارات گراس کاملا با اظهارات دانشمند هسته اي اسرائيلي يعني مردخاي وانونو که برنامه هسته اي اسرائيل را در سال 1986ميلادي بر ملا کرد مطابقت دارد .
مقامات اسرائيلي وانونو را بازداشت کردند و جلوي ارتباطش را با افکار عمومي گرفتند تا اطلاعات  مهم و خطرناکي را که در خصوص برنامه هسته اي تل آويو داشت فاش نکند .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.