سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزير علوم خبر داد

اجراي 800 پروژه دفاعي در دانشگاه‌هاي کشور

معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينکه دفاع مقدس باعث شد که ما ورود بسيار خوبي به عرصه پژوهشي داشته باشيم از اجراي 800 پروژه دفاعي در دانشگاه‌هاي کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، محمد مهدي‌نژاد نوري در مراسم اولين همايش حوزه آيرو ديناميک و آيدروديناميک که صبح امروز در  مرکز نمايش‌هاي هوايي برگزار شد با بيان اينکه دانشگاه‌هاي ما پيش از انقلاب تنها در بحث آموزشي فعال بودند، اظهار داشت: در آن زمان چيزي براي پژوهش در دانشگاه‌ها وجود نداشت اما پيروزي انقلاب اسلامي باعث ورود به عرصه پژوهش شد.

وي افزود: دفاع مقدس باعث شد که ورود بسيار خوبي به عرصه پژوهشي داشته باشيم.

معاون وزير علوم تصريح کرد: از تعداد 175 هزار دانشجو در ابتداي انقلاب اکنون تعداد دانشجويان به بيش از 4 ميليون دانشجو رسيده که اين امر نشان مي‌دهد جمعيت دانشجوي ما 20 برابر شده است.

مهدي‌نژاد نوري با بيان اينکه در دولت‌هاي هشتم و نهم بحث مقالات علمي بسيار مورد توجه واقع شد، گفت: تعداد مقالات ايران در سال 2010 ، 18 هزار مقاله بود که نشان مي‌داد شتاب کشورمان 11.5 برابر رشد متوسط جهان است و از اين لحاظ ايران در سطح جهان به مقام نخست دست يافت، اين در حالي است که کشورهايي مثل چين و آمريکا که توليد کننده هستند رشد بسيار خزنده‌اي داشتند.

وي به مقام شانزدهم ايران در اسکوپوس اشاره کرد و افزود: با احتساب مقاله‌هاي نوشته شده به زبان فارسي ما اکنون در واقع رتبه دهم را در اسکوپوس در اختيار داريم.

معاون وزير علوم با اشاره به سند چشم انداز بيست ساله که در آن پيش بيني شده بود ايران براي سال 1404 به مقام اول علمي منطقه تبديل شود، خاطر نشان  کرد: در حالي که 14 سال نسبت به زمان اعلام شده براي اين امر باقي مانده بود ما توانستيم در سال گذشته به مقام اول علمي منطقه دست پيدا کنيم.

مهدي‌نژاد نوري در پايان يادآور شد: ما اکنون 800 پروژه دفاعي را در دانشگاه‌هاي کشور در دست اجرا داريم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دفاعی ، دانشگاه ، پروژه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.