سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نفت خام سبک ايران در مرز 111 دلار و 85 سنت/ افزايش يک دلاري نفت سبک درياي شمال

بهاي هر بشکه نفت خام سبک ايران در مرز 111 دلار و 85 سنت در بازارهاي بين المللي داد و ستد مي شود.

رضا پديدار عضو انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: با توجه به اظهارات نامتعارف مقامات نفتي در کشورهاي منطقه تحول خاصي در قيمت نبود چرا که مقامات نفتي قطر اعلام کردند شرايط عرضه نفت خام مطلوب است و در صورت نياز آماده عرضه نفت به بازار هستند.

وي تصريح کرد: براساس همين اظهارنظرها قيمت نفت سبک درياي شمال با يک دلار و 62 سنت افزايش به رقم 115 دلار و 68 سنت و ميانگين وزني سبد نفتي اوپک نيز به 110 دلار و 91 سنت رسيد.

پديدار اظهار داشت: نفت سبک آمريکا 91 دلار و 62 سنت و نفت سبک ايران 111 دلار و 55 سنت در بازارهاي جهاني معامله مي شود.

عضو انجمن سازندگان تجهيزات نفتي تاکيد کرد: به دنبال تحريم شديد کشورهاي اروپايي، وزير انرژي ترکيه اعلام کرد که ترکيه همچنان خريدار نفت خام ايران است و انتظار مي رود معافيت آشکار از تحريم هاي آمريکا عليه ايران پس از ماه دسامبر ادامه پيدا کند، سال گذشته ترکيه خريدار روزانه 694 هزار بشکه نفت از ايران بود.

پديدار خاطرنشان کرد: کشور ترکيه قرارداد گازي 25 ساله با ايران دارد که سالانه 10 ميليارد مترمکعب گاز ايران از طريق خط لوله وارد ترکيه مي شود.

لازم به ذکر است، که ترکيه 35 درصد گاز خود را از ايران تامين مي کند.

پديدار در خصوص کاهش سهميه بنزين خودروهاي شخصي گفت: در حال حاضر ميزان توليد و عرضه در يک حد تعادل است و اتخاذ اين تصميم عاقلانه بوده است چرا که با وجود تحريم مسئولان نفتي نمي خواهند به واردات نياز پيدا کنند با همين عرضه و تقاضا مشکل خاصي در کشور وجود ندارد./عب
برچسب ها: نفت ، ایران ، دریای شمال ، بشکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.