سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلژيک در خطر حذف از نقشه اروپا

بلژيک با خطرحذف شدن از نقشه اروپا مواجه است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه اينترنتي روسي نيزاويسيمايا گازيه تا با اشاره به اين که ملي گرايان فلاندر با برتري قابل توجهي درانتخابات محلي بلژيک پيروز و عملا با اعلام اتمام حجت براي دولت خواستار تبديل کشور به کنفدراسيون شده اند چنين مي نويسد: حزب پيمان جديد فلاندرکه خواهان حداکثر استقلال است سي درصد آراء را به دست آورده است. بارت د وه ور رهبر حزب اعلام کرده حزبش بزرگترين حزب فلاندرها پس از جنگ جهاني دوم است که راي اعتماد فلاندرها را براي خروج از بحران اقتصادي و سياسي به دست آورده است. به گفته وي فلاندرها بيش از اين مديريت اقتصادي نادرست کشور را تحمل نمي کنند.

به نوشته روزنامه فلاندرها که شصت درصد جمعيت کشور را تشکيل مي دهند از نظر مالي وضعيت خيلي بهتري نسبت به بقيه دارند و مناطق فرانسه زبان کشور رايانه دريافت مي کنند. همين موجب نارضايتي فلاندرهايي شده که معتقدند وظيفه اي در خصوص تامين هزينه زندگي بقيه مردم ندارند. به همين دليل رهبر حزب پيمان جديد فلاندرها از آغاز دوره تاريخي جديدي خبرداده و تاکيد کرده در کشور دو فرهنگ و دو دمکراسي مختلف وجود دارد و به همين دليل بايد به کنفدراسيون تبديل شود.

وي بدون اين که در انتظار اعلام نتايج انتخابات بماند در درخواستي از دولت خواسته گفتگوهايي اين خصوص آغاز کند. ولي مقامات دولتي مذاکره درمورد اصلاحات دولتي را رد کرده اند و يادآور شده اند که انتخابات برگزار شده محلي بوده اند نه انتخابات فدرال که درسال دو هزارو چهارده برگزار مي شوند.

به گفته رهبر حزب فلاندرها بلژيک دير يا زود از نقشه اتحاديه اروپا حذف و به جاي آن دو کشور مستقل ايجاد خواهد شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.