سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

ارتقاء مهارت های زندگی پایه گذار یک خانواده سالم است

یک مشاور و فعال حوزه ازدواج و خانواده گفت: ارتقاء مهارت ها و بینش های لازم در زندگی مشترک پایه گذار یک خانواده سالم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از ستاداطلاع رسانی «همایش های ملی بهارزندگانی» محمدرضا صنم یار در دوره آموزشی «ملاک ها و معیارهای انتخاب همسر» که ویژه جوانان در آستانه ازدواج توسط مرکزآستان مهر برگزار شد، اظهار داشت: ارتقاء مهارت ها و بینش های لازم جهت پایه گذاری یک خانواده سالم و نیز ضرورت آموزش در آگاه سازي، فرهنگ سازي، اصلاح و بهبود وضعيت ازدواج جوانان در داشتن یک زندگی موفق و خانواده ای سالم امری ضروری و اجتناب ناپذیر بوده و از اهداف اصلی برگزاری این دوره نیز محسوب می شود.
وی، در ارتباط با نحوه آشنایی جوانان در جلسه خواستگاری، گفت: ازدواج یکی از مهمترین حوادثی است که در زندگی هر انسانی رخ می دهد و امروزه مهمترین دغدغه دختران و پسران جوان در آستانه ازدواج چگونگی آشنایی و شناختشان از یکدیگر است که باید با آموزش و بالابردن اطلاعات و آگاهی خود در این راه گام بردارند.
این مشاور ازدواج و خانواده ادامه داد: سؤالات کلی برای شروع آشنایی در جلسه خواستگاری خوب است ولی نتیجه قابل استناد و مفیدی در بر ندارد چرا که به سولات کلی، پاسخ کلی نیز داده می شود و جواب کلی چون مبهم و ناشفاف است نمی تواند در شناخت کافی افراد نسبت به یکدیگر کمک مناسبی محسوب شود.
صنم یار با تأکید بر اهمیت سؤالات مطرح شده و پاسخ های ارائه شده در جلسه خواستگاری، افزود: بهتر است که به جای سوالات کلی، سعی شود تا مفاهیم را به طرف مصداق ها و مثال های عینی بکشانید و با طرح مسئله فرد را در موقعیت قرار دهید.
وی ادامه داد: به این وسیله می توانید فرد را در موقعیت هایی که هر روز در زندگی خانوادگی پیش می آید قرار دهید تا با شندین پاسخ وی، نسبت به واکنش احساسی، فکری یا رفتاری طرف مقابل اطلاعات کسب کنید./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.