سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

آغاز برداشت زعفران از ابتداي آبان‌ماه در ايذه/انار، برنج و ماش هم در حال برداشت است

مدير جهاد كشاورزي ايذه گفت: امسال يك هكتار از اراضي اين شهرستان زيركشت زعفران رفته است و برداشت آن از اوايل آبان آغاز شده و تا نيمه دوم آذرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،ايرج الماسي در گفت‌وگو با خبرنگاران، عنوان‌كرد: با توجه به اين‌كه اين محصول در سال‌هاي اخير در استان كشت مي‌شود، سال‌گذشته فقط نيم هكتار از اراضي كشاورزي زيركشت اين محصول رفت و 400 گرم زعفران برداشت شد اما پيش‌بيني مي‌شود ميزان برداشت امسال بيش از سال‌گذشته باشد.

وي با اشاره به برداشت محصولات تابستانه در اين شهرستان افزود: سطح باغات انار 400 هكتار و در حال برداشت مي‌باشد و تاكنون 100 تن انار از اين باغات برداشت شده است كه پيش‌بيني مي‌شود از هر هكتار 15 تن برداشت شود.

الماسي بيان‌كرد: برداشت برنج نيز در ايذه آغاز شده و 850 هكتار از انواع برنج محلي از جمله چند پا و ارقام ديگر پرمحصول كشت شده است.

مدير جهاد كشاورزي ايذه اظهار داشت: 450 هكتار ماش كشت شده و كشاورزان آن در حال برداشت مي‌باشد و برداشت اين محصول به صورت سنتي و با دست انجام مي‌شود زيرا هنوز روش‌هاي مكانيزه برداشت وارد ايذه نشده است./س


برچسب ها: برداشت ، زعفران ، آبان ماه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.