سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

اختصاص یک میلیارد و 400 میلیون ریال برای مرمت مسجد جامع شهرکرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار برای مرمت و نوسازی مسجد جامع شهرکرد هزینه شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد:
مژگان ریاحی؛ آغاز عملیات مرمت این مسجد را اردیبهشت ماه عنوان کرد و گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده، مرمت و نوسازی این مسجد تاریخی، آبان به پایان می رسد.
وی افزود: عملیات دفع رطوبت بالا رونده، بام سازی، ساماندهی و احیای کف، استحکام بخشی و احیای بدنه، ساماندهی تاسیسات الکتریکی و مرمت و بازسازی منبر و متعلقات چوبی از مهم ترین مراحل مرمت این مسجد تاریخی است.
ریاحی؛ مرمت متعلقات سنگی و کتیبه ها، پی بندی، حذف الحاقات نامناسب، مرمت و تامین و تجهیز سرویس بهداشتی و حمام را از دیگر مراحل مرمت مسجد جامع شهرکرد بیان کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، همچنین با بیان اقدامات انجام شده برای مرمت و نوسازی مسجد جامع چالشتر، گفت: برای مرمت این مسجد تاریخی نیز دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.
ریاحی گفت: مرمت و استحکام بخشی تزئینات کاشی هفت رنگ، پی بندی، حذف الحاقات نامناسب و تعمیر، تأمین و تجهیز سرویس بهداشتی از مراحل مرمت مسجد جامع چالشتر است.
مسجد جامع شهرکرد، پنجم دی ماه 1356، با شماره 1543 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است./س

برچسب ها: مرمت ، مسجد ، جامع ، شهرکرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.