سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

بروز بیماری سل در استان کرمان 4/11 نفر از هر یکصد هزار نفر است

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی، گفت: بروز بیماری سل در استان کرمان به صورت 4/11 نفر از هر یکصد هزار نفر است که بیشتر در گروه سنی بزرگسال دیده می شود.

دکتر روح اله زحمتکش درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان افزود: سل یک بیماری عفونی است که می تواند تقریبا تمام اعضای بدن را مبتلا سازد ولی شایع ترین شکل این بیماری سل ریوی است.

وی گفت: راه انتقال عفونت سل از راه تنفس است اما میکروب سل پس از ورود به ریه و ایجاد ضایعه اولیه می تواند از طریق جریان خون، عروق لنفاوی، برونش ها و یا به علت مجاورت اعضا به دیگر قسمت های بدن منتشر شود.

دکتر زحمتکش، گفت: شایع ترین علامت ابتلا به بیماری سل ریوی، سرفه پایدار به مدت سه هفته و یا بیشتر است که معمولا با خلط و گاهی خلط خونی همراه است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 90 جمع کل بیماران مسلول شناسایی شده در استان کرمان 167 نفر بوده که از این تعداد 95 مورد را زنان و 72 مورد را مردان تشکیل می دادند.

زحمتکش تصریح کرد: 42 مورد بیماری سل نیز در اتباع خارجی دیده شده است.

دکتر زحمتکش افزود: برای درمان این بیماری یک فرد مورد اعتماد یا از خانواده بیمار و یا از کارکنان مراکز بهداشتی انتخاب می شود تا در زمان مشخص به صورت مستقیم، خودش دارو را به بیمار بدهد و از مصرف دارو توسط بیمار اطمینان حاصل کند.

وی در خصوص واکسن بیماری سل، گفت: امروزه واکسن بیماری سل یا همان واکسن ب.ث.ژ در بدو تولد در زایشگاه ها به نوزادان تزریق می شود که افراد را در برابر این بیماری ایمنی ایجاد می کند./س

برچسب ها: بیماری ، سل ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.