سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

سرانه فضای مطالعه در كهگیلویه وبویراحمد بیشتر از كشور است

معاون امور مجلس و مشاركت های نهاد كتابخانه های عمومی كشور گفت: سرانه فضای مطالعه در كهگیلویه و بویراحمد هشت دهم متر مربع بیشتر از كشور است.

'جواد سادات فاطمی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج بااشاره به اینكه سرانه فضای مطالعه در كشور دو متر مربع است در استان كهگیلویه وبویراحمد این مقدار فضای مطالعه 8/2 متر مربع است.
وی اظهار داشت : توسعه سرانه فضای مطالعه ، افزایش كتاب و از همه مهمترین ترویج فرهنگ مطالعه كتاب و كتابخوانی مورد توجه نهاد كتابخانه های عمومی كسور است.
فاطمی تصریح كرد: 30 درصد جمعیت كشور در مناطق روستایی زندگی می كنند اما 46 درصد جمعیت كهگیلویه بویراحمد روستایی است و این اختلاف جمعیت روستایی نیاز به توسعه كتابخانه های روستایی را بیش از سایر مناطق افزایش داده است.
وی با بیان اینكه گرایش جوانان و نوجوانان به عنوان سرمایه های جامعه به فرهنگ مطالعه یك وظیفه همگانی است، گفت: خانواده ،آموزش وپروش ومدارس در این راستا نقش موثری را می توانند ایفا كنند.
وی تصریح كرد: ترویج مطالعه غیردرسی در میان برنامه های درسی در مدارس در تشویق ، ترغیب و ترویج فرهنگ مطالعه در بین قشر اینده ساز جامعه موثر است.
فاطمی گفت: رسانه ها به لحاظ نقش فراگیر اطلاع رسانی و نهادینه كردن فرهنگ عمومی درجامعه برای ترویج فرهنگ مطالعه رسالت مهم و تعیین كننده ای را بر عهده دارند./س
برچسب ها: سرانه ، فضای ، مطالعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.