سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

170 هزار دانش آموز در مناطق عشایری كشور مشغول تحصیل هستند

مشاور و مدیر كل امور مناطق كمتر توسعه یافته و عشایری وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری حدود 170 هزار نفر دانش آموز عشایری در مقاطع مختلف در 21استان كشور مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عبدالرسول شكیبافر عصر دیروز در پارس آباد مغان افزود: با استقرار نظام آموزشی جدید و افزوده شدن یك پایه به پایه های تحصیلی دوره ابتدایی ، پوشش تحصیلی بویژه برای دانش آموزان دختر بیشتر و وضعیت تحصیلی دانش آموزان عشایری نسبت به سال های گذشته بهتر شده است.

وی گفت: نیازسنجی كلی از وضعیت آموزش و پرورش عشایری در سراسر كشور انجام شد كه با استفاده از آن برنامه پنج ساله ای را در آموزش و پرورش عشایری بر اساس برنامه پنج ساله كشور تدوین و در مراجع بالاتر به تصویب رساندیم.

مشاور و مدیر كل امور مناطق كمتر توسعه یافته و عشایری وزارت آموزش و پرورش افزود : با اجرایی شدن این طرح شاهد رشد كمی و كیفی تعلیم و تربیت در مناطق عشایری كشور باشیم.

شكیبا فر افزود: بررسی ها نشان می دهد در سال تحصیلی 91-90 آموزش و پرورش عشایری روند رو به رشدی را داشته و در زمینه های مختلف رتبه های خوبی را كسب كرده است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته پیوند اولیا و مربیان (24 تا 30مهر) گفت: این هفته فرصت خوبی برای انس و همكاری بیشتر اولیا با مدارس و بهره گیری از مشاركت خانواده ها در ارتقای علمی و تربیتی دانش آموزان است./س 

برچسب ها: اردبیل ، دانش ، آموزان ، عشایر ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.